Ellen von Unwerth |
Mit o Veneri Afroditi
Prema Hesiodu, od koga potiče najstarija priča o rođenju Afrodite, ona se pojavila iz „morske pene“ (afros), koja se podigla kada je pobunjeni Kronos uzburkao more, bacivši u njega odsečene Uranove genitalije. Laki dah zapadnog vetra nosio je morskom pučinom njenu ljupku figuru, koja je stajala na ljušturi školjke, sve dok se ista nije nasukala na obale Kipra. Tamo su Afroditu pozdravile Hore, božanske zaštitnice prirode, koje su zbog njenih cikličnih životodavnih pljuskova bile poistovećene sa godišnjim dobima. Pri svakom Afroditinom koraku, sveža zelena trava nicala je pod njenim stopalima, a Horama su se pridružili i drugi Afroditini pratioci, Eros (Ljubav) i Himeros (Ljubavna čežnja), da prate novu boginju na skup besmrtnika. Prema Homeru, kako bi koji ugledao Afroditu, svaki od bogova je poželeo u svom srcu da je uzme za ženu i odvede u svoje boravište („New Larousse Encyclopedia of Mythology“, 1971). Bilo je mnogo i smrtnika i bogova, kojima se ispunila želja da vode ljubav sa Boginjom. Mada se, prema kasnijim pričama, udala za Hefesta, on je nikada nije posedovao, a priče o Gracijama koje su je kupale i mazale uljem besmrtnosti, podsećaju nas da je ona obnavljala svoje devičanstvo („Woman’s Mysteries: The Virgin Goddess“, E.Harding). Arhetipska ženska energija Afrodite takođe se deli na trojstvo u kojem se ona naziva imenima: Afrodita Pandemos, Afrodita Uranija i Apostrofija – što je zapravo gruba podela na sedište, egzaltaciju i pad/izgon Venere. U „Gozbi“ Platon pravi jasnu razliku između „čulne ljubavi“ (koju predstavlja Afrodita Pandemos) i idealizovane ili platonske ljubavi, koju predstavlja Afrodita Uranija (u prevodu: „nebeska ljubav“). Treći vid ljubavi, Apostrofija, prevodi se kao ona „koja odbija od sebe“ (tamna strana Afrodite) – koja nas uvodi u bolno iskustvo odbijanja i gubitaka u ljubavi, ali i proces (duhovnog) učenja koji se odnosi na prolaznu prirodu ljubavi. Kao boginja žalosti, ona oplakuje svake godine smrt svog mladog ljubavnika, Adonisa, ali u svom bolu i patnji, dolazi do spoznaje da je ljubav nemoguće posedovati. Ljubav i strast su po svojoj pravoj prirodi: nepostojane. I pored saznanja o prolaznoj prirodi ovozemaljske ljubavi, Venera Afrodita je u stanju da povećanim intenzitetom izrazi ekstazu blaženstva božanske ljubavi, koja rađa i obnavlja živote. Afrodita simbolički predstavlja suštu suštinu ženske prirode kao ljubavi i željenosti. „Budi impuls života, koristeći moć svoje božanske lepote i magnetske privlačnosti ljubavi“. Venera Afrodita stoji u središtu mandale ženskog izraza kao „centar ličnosti, neka vrsta središnje tačke psihe, sa kojom je sve povezano, pomoću koje je sve uređeno i koja je sama po sebi izvor energije.“ („Mandala Symbolism“, Jung).
Boginja ljubavi, pobuđivanjem seksualnosti iznova stvara život, pokreće reproduktivnu energiju. Ljubavni podsticaj ispoljava se kao magnetska privlačnost kroz neodoljivo atraktivnu moć njene božanske lepote. Pošto je Afrodita izvor sveukupne reproduktivne energije u kosmosu, Empedokle je naziva „životodavnom“. Kasnije, u staroj Grčkoj, Afroditi su priznati uglavnom samo njeni spoljašnji atributi: ljubav i erotska želja. Njena uloga kao boginje plodnosti i „provobitne majke svog neprestanog stvaranja“ (The Cult of the Mother Goddess, E.O.James, 1959) bila je potisnuta i zaboravljena. To je imalo za posledicu da je suština Afrodite, u njenom patrijarhalnom obličju, bila filtrirana i iskrivljena, pa je jednostavno postala jedna privlačna i lepa žena, kojoj se „negira“ (odbacuje) svaka veza sa izražavanjem ciklične plodnosti i transformacionim principima prirode.
Naša draga Afrodita Pandemos od 30.aprila, na tronu svog carstva, proglašava vanredno harmonično stanje na sastanku galaktičkih ambasadora. Nije odustala od happy enda. A-a. Ćeraćemo se mi još! Langsam aber sicher – majski moto. Vreme je ionako relativan pojam, a što je brzo to je i kuso – tvrdi zaostavština narodnih mudrosti naših predaka. Šalu na stranu, drage ženice, ako ništa drugo znatno čemo se stabilizovati od dolaska ove Venere. Podsetiće nas koliko zapravo vredimo i da spuštanje kriterijuma, kojem neretko pribegavamo, nije uvek stvar samo hipertolerancije ili empatije, već ponekad: nedostatka samopoštovanja. Pomoći će nam da odlučno „dignemo ruke“ od apsurdnih krvoprolića sa pripadnicima „jačeg“ pola, što je možda i najvažnije, PODRŽAĆE ženu, to „neshvatljivo“ čudesno biće bez kog se ne može. Zbogom čergo mizoginičara! Embrace your inner GIRL! – poručuje nam Eve Ensler.
Venera u Biku, gospođica na visokoj funkciji, zahteva konkretne rezultate svog posvećenog ljubavnog truda. Neka miokardijanska pitanja nužno moraju biti rešena. Zemlja se mora okopati i najplodnije ruže posaditi. Nije baš da će biti lagano... no, čuli ste za Katarinu de Mediči? Žena koja je smatrana zaslužnom za opstanak Francuske, bar do Bartolomejske noći, i jednom od najupornijih i najsnažnijih kraljica (jedne tadašnje države u Evropi). Kako istorijski spisi kažu: znala je šta hoće i kako to da dobije, ali i da se suoči sa posledicama svojih postupaka. Na stranu njenih političkih moći, ona nam je poznatija kao pokroviteljka umetnosti (naročito je volela arhitekturu), ali i po štiklama! Oh, nije vam poznato... a imate bar pet pari italijanskih salonki koje negujete skupocenim pomadama, više nego kožu lica? Valja nešto novo i naučiti. Venera je u sedištu, molim lepo, it’s all about fashion baby – taman ribali pločice u kupatilu. Može to i sa malo karmina na usnama!... ne treba vam konkretni povod.
Zahvaljujući hrabrosti Katarine de Mediči (Venere u Biku), muškarci su kapitulirali u „ratu“ za štikle. Elegantno im je preotela ovaj modni detalj, posadila prvu semenku industrijskog (nepresušnog) procvata, inicirajući maničnu opsesiju „keri bredšo“ kupoholičarki, koja traje i dan danas. Po „legendi“, prve cipele sa visokom potpeticom pojavile su se tokom 15.veka zbog udobnijeg jahanja; no vremenom su postale stilska pojava tj. obavezna muška obuća po dvorovima (krajem 16.veka muškarci su nosili potpetice od 6-9cm). Prve ženske štikle naručila je od obućara 1533. Katarina de Mediči, kako je bila niska, a udaja za francuskog prestolonaslednika se bližila. Na svom venčanju graciozno se pojavila na visokim potpeticama, što je bio prilično buntovan i gotovo „feministički“ podvig za to vreme; mini atak na muškarce i suptilan pokušaj izjednačavanja sa njima. Opčinila je sve prisutne, naročito mužjake, a to je i uticalo da polako počnu da izbacuju iz cipelarnika svoje štikle. Jer Afroditi bolje stoje. Katarina je na neki način postala „ikona stila“ udarajući temelje nove mode, koja se ubrzo proširila u svim aristokratskim krugovima i izvan Francuske (pretežno je „kuga“ krenula putem sklapanih brakova članova kraljevske porodica sa drugim iz Evrope).
No, Venera u Biku nije baš zaluđenik za salonkama ili komadima lepim samo „na oko“. Pomamu jeste inicirala, ali je ostavila drugim Venerama više „prostora“ da joj robuju. Fasadna lepota je njoj sekundardna, iako teži da je spoji sa unutrašnjom. Nema ni odricanja, ali se znaju prioriteti. Mora se osećati samozadovoljno i najpre ugodno u hramu svog bića – onom datom od Majke Prirode – koje ne voli previše da skrnavi. Uostalom, boginje su u umetnosti (u slikarstvu, skulpturi) prikazivane uvek bez nakita – one su savršenstvo same po sebi. Ukrasi, za njih bespotrebni, bi simbolično sugerisali da to nisu (ili da je reč o ženi-smrtnici), te su u kontekstu nečeg pežorativnog. Koža je naš najveći organ, te Venera u Biku nije raspoložena da je guli sa peta i doprinosi bolnom tetoviranju žuljeva, dok se usiljeno smeška na kakvom piru, poze radi. „Zarad prvog utiska“ možda stisne zube, ali u budžak-torbi se zasigurno onda može pronaći i mini „prva pomoć“ (flasteri, gaze...), što ne isključuje ni kesu sa spakovanim baletankama, kad prigusti. Ne podnosi najbolje narušavanje opšte lagodnosti, pa i ne trpi ništa što ne mora, što je „steže, žulja, pecka“. Ni sintetičke materijale, iako joj se dopala bluza koja joj perfektno ističe dekolte. Neka hvala, ako će da joj sve presedne na kraju zbog alergije. Šta joj vrede pohotni muški pogledi zbog (samo?) namontiranog izgleda, ako je njoj neudobno u sopstvenom telu? Ono je naš jedini sigurni posed, zar ne. Kako da se fokusira uopšte na „princa“, kad je ometa bol malog nožnog prsta?! Bez svih šest čula pobuđenih u „specijalnom“ trenutku, koji bi da memoriše kao the perfect, nema tog kompletnog hedonističkog užitka za kojim vapi. Sve što narušava prirodne tokove njoj ume ozbiljno da zasmeta, kao trunka u oku. Ako joj se ne igra, nema šanse da je naterate da povede kolo. Osluškuje svoje telo šta joj govori, buni li se ili ne, i reaguje u skladu sa njegovim alarmima. Veruje da blista punim sjajem samo kada je potpuno zadovoljna sama sobom i da je kao takva (kakva god da je) najbolja i za drugog – kome želi u potpunosti da se preda. Da pruži najbolje parče sebe koje poseduje. Ovo je ona Dalijeva Venera – dok ne doživi ekstazu “I think I’m going to die from an overdose of satisfaction”, ništa nije uradila!
Venera u Biku će se teško opredeliti za plastičnu hirurgiju, bilo da joj „fale“ punije usne ili grudi. I bez toga dovoljno pleni pažnju, svojom iskonskom senzualnošću i snažnim erosom koji izbiju iz nje, čega je vrlo svesna. Level samopouzdanja je visok – samim tim nema ni potrebe za dokazivanjem. Ništa zarad aplauza žirija „stada“. Šetnja do kontejnera ili marketa može da protekne i sa „udarila-me-struja“ kosom. Kako god izgledala, ova Venera ume sebe da iznese. Ako je zavučena u polumračni ćošak kafića, opet će neki pogled baš tu da zaluta. Nije rada da bude poželjna samo zbog „španskog zida“ (ne zaboravite, on je hrapav na dodir, kao što je i puder gorak), te neretko odmerava ispred ogledala da nije možda previše doterana (to bi moglo da bude malo usiljeno) ili „obnažena“ pri prvom dejtu (ne bi baš da ostavi pogrešan utisak). Često je old fashioned u svakom smislu te reči, najpre po pogledu manira, ponašanja, vaspitanja. Za mnoge je, najverovatnije, vrlo staromodna i stidljiva. Ona bi da bude voljena najpre kao svoja suštinska priroda, zbog svih unutrašnjih lepota kojih ima u izobilju, iako ume da ih vešto prikriva. Nenametljivost je jedna od glavnih odlika, te ne pokazuje baš odmah šta sve ume ili zna. Ko je zaista privučen njom, sam će otkriti pregršt talenata koje poseduje. Veruje da je vreme dobar pokazatelj, a strpljenjem je obdarena. Kao što ume da ga pruža, želi i da joj bude uzvraćeno. Požurivanje i siljenje mogu je samo odbiti. Ko treba da se zadrži u njenom životu, zadržaće se. Ne mora da preleće pešački prelaz na crveno. Postoji rizik da joj bar bude napisana „kazna“...
„Mi žene danas kažemo da nismo samo sredstva za uživanje (Venera), niti vetrokazi emocionalnih stanja, kojima u potpunosti gospodare naši menstrualni ciklusi (Mesec). Šta je sa našim sposobnostima, našom produktivnošću, našom inventivnošću, našom efikasnošću, sa našom brigom za održanje Života, našom spremnošću za posvećivanje, našom humanošću?“ – Eleonor Bach
Ekonomija nije prioritet, težnja ili pu-pu smisao života. Sindrom “uspešne poslovne žene” nije rado konzumirajući afrodizijak ove Venere – iako je veoma često prisutan kao atribut više – niti je uslov/merač za brak ili ljubav. Ne traži fiskalne račune i odobrenja za tuđe kreditne kartice. Novac cirkuliše kroz pregrade cvetnog moderno dizajniranog novčanika Venere u Biku, kao puko sredstvo za plaćanje. Ne kao antidepresiv, egoidentifikator ili merna jedinica za “količinu” lične sreće. Rado se troši. I na sebe i na druge. Bez škrtičarenja i žaljenja. Počev od pijace, gde ova Venera voli da zađe lišena elitističkog osećanja stida, jer ide među običan trgovački narod. Sa opojnim Chanelom, koji će ostaviti trag njenog sazvežđa prohujalog među raskošnim šarenim tezgama. Ah, ti „beneton“ koloriti sveže zelene salate i spanaća, rotkvica i pomorandžica! Sa gracioznim, dostojanstvenim držanjem jedne prave dame, ikone klasičnog stila, i velikodušnim osmehom na licu (setite se Audrey Hepburn), ona će pristati na kilogram mladog kajmaka iako joj nije baš potrebno toliko. Teško ćete je videti da se cenka. To je ona što neretko zaokružuje na poslednje dve nule, u tuđu korist. Ono što želi da dobije smatra da treba i da plati, čak i ako misli da je precenjeno. Ako joj je toliko stalo da to dobije, onda i vredi te cene, jer vredi same njene ŽELJE. No, na nižim stupnjevima ove (uz neke dodatne) planetarne energije, žive i oni ogrezli koristoljubljivi materijalisti. Lako ih je prepoznati, pa ćete brzo znati sa kime imate posla jer nisu skloni glumi. Ne zaboravite, Kir Janje su teške i na srcu, te ne očekujte od tvrdice izlive nežnosti ili kakva druga dobročinstva. Te vrste kompenzacija uglavnom nisu (ni astrološki) realne. Kao što nijedna „stoprocentna“ Venera nikada nije Fema. Sterija, sa svojom egzaltiranom Venerom (VE0°PL u Ribama), je podvrgao ruglu i pokondirene tikve...
Venera u Biku uživa u domaćinsko-kulinarskim majstorijama, posebno poslastičarskim. Ko će toj čokoladnoj glazuri odoleti? Čije palačinke cure od Nutele da vam treba portikla? Ako ste u društvu voljene osobe, neće vam ni trebati portikla... if you know what I mean! Bez adekvatnog serviranja gurmanskog ručka ne može da prođe. Spoj estetike, kvaliteta i praktičnosti se podrazumeva. Ugođaj mora biti potpun. Vadi se poseban escajg i posuđe (poput onog iz Remake-a), specijalni stolnjaci koje je baka vezla sitno-stino, zelene salvete... jer svaka prilika jeste „prava“, a Bik ume da bude maestralan ugostitelj. Uživa u stimulisanju tuđeg zadovoljstva, pa se „oblizuje“ kao mačor svoj omašćeni brk. Kako sebe mazi, tako i druge. Kod njega se morate osećati kao kod svoje kuće (često, i bolje), inače će opasno da se iznervira kada odete. Svih šest čula se mora probuditi, posebno njuškica, te mirisi igraju presudnu ulogu. Nema ispijanja kafe, naročito ne nalik bućkurišu, s nogu, nikako u okrnjenoj šolji... a i aroma nam je sada nekako drugačija. Gustira se svaki gutljaj. Čemu žurba? Kada se odmara – ODMARA se. Oda počasti svih ovozemaljskim sladostrašćima! Hedonizam u svakom trenutku, u svakom obliku, gde god se može iscrpeti kakva lepota. Taman samo piljili u egzotične fotografije po tumblr-u. Šumske gljive, miris bagrema, pupljenje trešnje... teško je poetizovati tako čudesne, a skromne fenomene. Oni se ne objašnjavaju. U njima se sa strahopoštovanjem uživa. Venera u svom sedištu zna da je tajna svake iskonske lepote i vrednosti u njenoj nenametljivosti; u stidljivosti divlje ruže koja viri okružena koprivom. Mi smo ti koji posećujemo muzeje i galerije da bismo se divili slikama ili skulpturama, ne trče one za nama, zar ne? Pravoj lepoti se ipak dolazi „na noge“. Venera u Biku ume da je prepozna, čak i tamo gde je naizgled nema (pretežno je baš tu), da joj se raduje i, što je najvažnije, da joj oda svoj duboki naklon. Čak i bumbaru koji svojom muzikalnošću pri nadletanju košnice inspiriše pčele-radilice, da bi nam što pre umutile po nekakvim alhemijskim receptima lekoviti med. Ova Venerica jedva čeka da od njega smućka masku za lice, kao što se olako izgubi u Lush radnjama i svim bakalnicama handmade kozmetike. Luda za kvalitetom, ali i industrijskim dizajnom. „Bakina tajna“ ambalaža, kako odoleti tim teglama? Na proleće ćete je lako prepoznati. Ruke će joj biti pune saksijskog cveća, jer zna se kome buja sve što posadi. Srešćete je i u čuvenoj antikvarnici, gde će tražiti unikatne kutije, porcelanske šolje ili srebrne svećnjake... U radnji slikarskog materijala, donjeg veša gde ce pažljivo birati meku crnu čipku, parfimerijama (parfem je važan pečat, nešto po čemu ćete je pamtiti), izložbama, koncertima, pozorištima.... kafićima poput Bašte ili Amelije, ili nekim drugim sa retro enterijerima, orijentalnim vajbom, prizvukom Bečke secesije (tipičnoj po motivima iz flore/faune, kovanom gvožđu u kombinaciji sa staklom). Čuvene Tifani lampe, Galeove vaze u obliku irisa od raznobojnog stakla, Lalikovi komadi nakita i posuđa od dragog kamenja, Morisove cvetne tapete sa lokvanjima... Možemo da nabrajamo do ujutru. Stvaranje kreacije iz opipljive materije je utkano u njoj kao poriv, u čemu je zaista najbolja. Bila to glina, farba, kamen ili hrana. Ona je talentovana umetnica (slikarka, vajarka, dizajnerka, operska pevačica...) i ne samo po profesiji, već umeća življenja. Može vas podsetiti na kolekcionara umetničkih tvorevina. Ponekad to doslovce i jeste ili je neko u porodici. Film „How to Steal a Million“ (1966), ne tako poznat, je jedna lepa priča o Veneri u Biku. Ko nije pogledao, preporuka.
Detalji su od izuzetne važnosti, te odaje Venere u Biku obiluju istim. Ručni radovi su joj fetiš i izuzetno ih ceni. Sve u čije je stvaranje pre svega uložena ljubav. Duša mora da se uplete u kreaciji... a muzika je posebno dotiče. Često je nečija muza. Givenchy je bio vrlo veran Audrey Hepburn. Šansone Žorža Brela (Ve u Biku) bile su odraz ličnih, duboko emotivnih iskustava, a znamo da je tema većine njegovih pesama: ljubav kao snaga koja sve pokreće. Vagnerova (Ve u Biku) čuvena opera, po mnogima najbolja ikada napisana, „Tristan i Izolda“ inspirisana je njegovom aferom sa Matildom Vezendonk (iako su osećanja bila uzajamna, nije poznato da je došlo do materijalizacije te ljubavi). „Živeti u umetnosti radi tvog radovanja – to je moj zadatak koji se usklađuje sa mojom prirodom, mojom orijentacijom, mojom celokupnom voljom – sa mojom ljubavi. Ja sam Tvoj! Evo, na taj način ćeš se kroz mene ponovo vratiti u život. Uprkos svim burama i nepovoljnim okolnostima ovde će biti okončan Tristan.“ (iz Vagnerovog pisma Matildi). Zato, ova Venera će se pre oduševiti sitnici pažljivo odabiranoj i pripremanoj SAMO za nju, nego najskupljem komadu zlata. Dovoljno je parče poezije ispisane zelenim mastilom i kaligrafskim pismom, po papiru koji ćete prsnuti puder notom. Venera u Biku ima puno stila, i na isti je slaba. Voli da poklanja i van kalendarskih datuma. Bar jedna „Kraš“ bajadera za voljeno biće mora se naći u njenoj torbi. Uvek zna šta i kome. Baviće se vama dok ne pohvata fore i fazone, šta volite, šta ne... ostavljaće vam anonimne pošiljke ispred vrata stana i režirati filmske scene. Serendipity! A vama će ego da raste kao kvasac, pa će i drugari da bace oko na nju... Ne hvalite se previše gospodo!
Ako biste ovu Veneru svakodnevno proučavali, primetili biste da joj nije svejedno ni u koji će restoran zagaziti, gde će otići na masažu, kod kog frizera... Njene teritorije su proverene, staze rano utabane, te ne voli da ih eksperimentalno menja. U ovoj inkarnaciji nema previše „lutanja“, što se odražava apsolutno na svim nivoima. Ona koristi tačno određenu maskaru, lak za nokte, jer joj baš ta trula višnja daje lični pečat. Zašto bi uopšte menjala isprobane marke, koje joj savršeno odgovaraju? Zbog taloženja kozmetike koja će hvatati prašinu, ili da bi se pohvalila svojom bogatom škrinjom? Ako drugi nemaju sreće da ubodu iz cuga – ona i te kako ima. Zašto bi menjala boje, kada joj ti pastelni i zemljani tonovi savršeno prijanjaju uz ličnost? Njena ličnost je izgrađena na stabilnom temelju, čvrstim moralnim principima i individualnosti. Unikatnost je jedna od karakteristika, jer ne voli da bude uniformisana i ne pristaje na sve što društvo nameće kao trend, čega god se on ticao. Možete je čuti kako govori: MOJA šnajderka, MOJA frizerka, MOJA kozmetičarka… Jer odanost i posvećenost su dva omiljena pojma Venere u sedištu, konstantno prisutna i vrlo praktično, kao i doza posesivnosti – odatle silne prisvojne zamenice. Ona VOLI ono što poseduje, NJENO je ono što voli. Venera u Biku voli da voli. Međutim, između pojmova posesivnosti i ljubomore postoji razlika, jer planeta u Biku je retko ljubomorna (sem ako nije u sklopu planeta koje to omogućavaju). Naleti besa i posesivnosti je brzo prođu, kako teži harmoniji i miru. Kada je emotivno povređena ume da bude nezgodna – znate kako je burno odreagovao Ferdinad kad ga je ubola pčela. Bik ume da prašta, nije osvetoljubiv, ali neke stvari nikada ne mogu biti iste za njega kada shvati da niste ono što je mislio da jeste. Tesko ga je isprovocirati, jer čvrsto stoji na sve četiri noge i vrlo je samodisciplinovan. Trudi se da izbegne konflikt i ne pada olako u vatru. No, i gluma mu fantastično ide – setite se Zorana Radmilovića ili Nikole Simića, Bikova sa Venerom u Biku (Simić je imao i Marsa u Biku). Vešto prikriva svoje slabosti ili ono što ne želi da deli sa „javnošću“. Intimnost je uvek poželjna. On je iskren, ali vrlo obazriv kada je poverenje u pitanju. No, nije paranoičan da u svemu traga za teorijom zavere – to je prepustio svom komšiji preko puta (Plutonu).
Iako je voljena i željena od strane mnogih muškaraca, koji potajno sanjare i uzdišu za njom, Venera u Biku strpljivo iščekuje svog Viteza. Prava Ljubav je smisao njenog postojanja na Zemlji, primarna težnja. Prva jutarnja misao. Voli da porobljava svojim zagrljajima i poljupcima, ali ne bilo koga i ne bilo kako. Za nju nisu bofl ljubavi, polovni muškarci, emocije na kaščicu, posebno one sitne nežnosti nakon “odmrzavanja” iz zamrzivača (bljutavo!) po potrebi, u zavisnosti od “ovih ili onih situacija”. Bik ume da preteruje sa svojim megalomanskim apetitima, te ako ne može biti zadovoljen kako želi, bolje da ne bude nikako. Tu je vrlo sličan Škorpiji. Veneri u Biku ne fali tolerancije, no neko je može doživeti bahato ili arogantno. Nije svima prihvatljivo da ona doslovce zna šta želi, šta joj je potrebno i da je u stanju to da sačeka. Ako ranjava muška srca odbijanjem, ne radi to iz sujete, niti misli da je savršena pa joj „niko nije dovoljno dobar“. Niste za nju, ona nije za vas... kako drugačije da vam to objasni? Ne ljutite se. Iako je poznata po trajnosti i očuvanju odnosa, ogromnim potencijalima (s)trpljenja i vernosti – gde nema čistih i pravih emocija, jednog dana ni nje više neće biti. Iz patologija izlazi kad-tad. Nije sklona samoobmanjivanju i idealizacijama, ma koliko joj bilo teško da prihvati poraz ili gubitak. Povlači se na vreme kada shvati da put ne vodi nikuda, sem u jarak. Treba se izolovati u pećini i preboleti, odmrsiti sve čvorove. Oprostiti sebi, ali i drugima. Ponovo okopati ružičnjak, počupati korov, oterati krtice i pripremiti tlo za klicu nove nade. Za nove ruže, novo proleće, novu ljubav – neku lepšu i zdraviju, bez malignih oboljenja... Pa, šta čekate? Evo tog trenutka. Geografija? Ko razmišlja o putovanjima ovih dana, ako je u mogućnosti neka bira Prag (Sunce, Jupiter, Venera u Biku) ili Manhattan (Sunce u konjunkciji sa Venerom u Biku, Pluton u Biku).
Venera je u Biku do 24.maja, kada menja znak. Tranziti Venere u Biku najviše utiču na fiksne planete: Bikove, Lavove, Vodolije i Škorpije. Najviše će prijati zemljanim: Bikovima, Devicama i Jarčevima, ali i Ribama i Rakovima.
Poznati sa Venerom u Biku: Sarah Vaughan, Ella Fitzgerald, James Brown, Charles Mingus, Muddy Watters, Jacques Brel, Sergei Rachmaninoff, Richard Wagner, Franz J. Haydn, Al Green, Joe Cocker, Paul McCartney, Prince, Eric Clepton, Peggy Lee, Andrei Tarkovsky, Walt Whitman, Paul Verlaine, Tagore, Samuel Beckett, William Butler Yeats, Thomas Mann, Erich Fromm, Karl Marx, Ludwig Wittgenstein, Tennessee Williams, Bertrand Russell, Jean-Paul Sartre, Che Guevara, Claudia Cardinale, Gary Cooper, Ryan O’Neal, Ann Marget, Lea Seydoux, Marlon Brando, Charlie Chaplin, Johnny Depp, Juliette Binoche, Diana (Princess of Wales), Gustave Courbet, Leonardo da Vinci, Salvador Dali, Jean Cocteau, Armand Peugeot, Guccio Gucci, Tommy Hilfiger,...
0 Comments:
Постави коментар
Thanks for reading!
Don't forget: sharing is caring!