Kvadrat VENERE (Strelac) i NEPTUNA. Opozicija MARSA (Lav) i PLutona.




Posle duševnih “odrona” Venere u Strelcu (u drugom dekanatu) u kamenitim Saturnovim predelima (nasukala se poput Titanika na ledenu okeansku stenu), njenog osećanja sputanosti dubokim razočaranjima, strahom od gubitka, istinom sa kojom je suočena nakon ljubavne “kapitulacije” i trovanja onom “bombonjerom” (link: Mlad Mesec u Škorpiji), nastupio je trenutak da se izmučena i ranjena ptica pusti iz kaveza. Ostatak kosmičke ekipe za evakuaciju je pripomogao da se razvale trule drvene rešetke, sa namerom da se osujeti svako osvrtanje unatrag. Kakvo god da je stanje (odnosa) – realno je. Odluka je sprovedena, kao odbacivanje ili prihvatanje. Ptica je napipala svoja krila i shvatila da mora da poleti za sopstveno dobro. Neke nisu – Venera u trećem dekanatu Strelca, svakako NE još uvek (suočavanje je čeka). Strah od visine i niskog pada (rizika, neizvesnosti) je prevagnuo, ali i to je u redu (ipak je njen vladar: retrogradni Jupiter u Blizancima, u svom izgonu, pod pritiskom Saturna u Ribama), kako je učinjen ne/voljan („must do“) izbor. Pojedine su se na prepad sudarile sa „avetima“ iz daleke prošlosti, jer čvorovi i dalje nisu odmršeni, pa je zamućenje prisutno. Neoklasicistička skulptura od hladnog mermera će biti isklesana, svidela se nekome ili ne, u vreme konjunkcije Saturna i Venere (nov ciklus): prva je 19. januar 2025. (egzaktno) na 16*05’ Riba (drugi dekanat može da obriše znoj sa čela). Magla je oko nas, i doslovno od rane zore (9. novembra), kako je Venera u Strelcu (trećeg dekanata – Sunce) u egzkatnom kvadratu sa Neptunom (treći dekanat – Pluton) na 27*21’ (Strelca-Riba). Uticaj je od 4. do 13. novembra. Za natalne Venere, pod Neptunom, dugotrajniji, te iskoristite spisanije. Malobrojni su oni koji imaju imaginaciju za stvarnost, dobacio bi nam Gete iz „groba“.


Ne brinite, doći će i vreme kada će se (preostalim zabludelima) izlomiti Diznijevi junaci, koji nam sada namiguju iz čarobnog ogledalceta, vilenjaci će poprimiti obrise monstruoznih horor likova, pohabaće se materijal za sugestivno-romantični filmić, zafaliće plastelina za oblikovanje nepostojeće ličnosti ljubavnika, ukrotiti šećerleme od zabluda i samoobmanjivanja, bledeće i nestajati slova u divno ilustrovanim bajkama o princezama i vitezovima, dikensova visoka očekivanja suziti u struku, a poetična vrtoglavica koja nas sada mami do ivice provalije i strmoglavog pada, napustiti (nadam se pre fatalnih ishoda). Trenutno jesmo prijemčljiviji, ma koliko nas vabi nedostižno, neopipljivo, izmaštano, beznadežno... uporno tragamo za barem jednom svetlom tačkicom za koju ćemo se prikačiti poput krpelja (kasnije ćemo shvatiti da se nama prikačio krpelj i isisao litre krvi). Veliki izazov je pronaći smisao samih odnosa (ne nužno ljubavnih), naročito sagledati pravu sliku. Scenariji bez jasno definisane fabule su vrlo primamljivi, kako se može oglasiti strah od dubokog vezivanja (na konkretan način), koji vučemo u ponoru svog bića, nesvesno. Uzrok ovog iracionalnog straha leži u ličnom doživljavanju sopstvene „ugroženosti“ u samom emotivnom (međuljudskom) odnosu. Šta ako magična ljubav nije moguća za materijalizaciju – ne želimo sa tim da se suočimo, te biramo upravo režije za koje znamo (negde duboko u sebi) da će mahom ostati na platonskom nivou ili prilično pomućene. U drugome volimo ono vlastito, što na njega i projektujemo, te idealizujemo. Neće Venera to da prizna, ni sebi samoj, kamoli drugima. Samokritičnost nije najjača strana ovih dana. Ukoliko se mazohistički prepustimo ovakvom stanju, možemo očekivati pregršt prevara, kalkulacija i manipulacija, emocionalno psihološkog nasilja (pomaže Mars-Pluton, samo recite koje nasilje biste da poručite, isporuka je instant!) od strane idealizovanog nam voljenog bića (ko god bio po sredi). Emocionalna zavisnost, kao i svi formati adikcija, su takođe pospešeni. Granice se konstantno pomeraju, iskrzane su... (slaba strana Saturna u Ribama, a njemu najteža lekcija), a status žrtve neminovnost. Nije sve doveka, pa će do otrežnjenja, nakon mamurluka doći. KADA? Kako za koga. Sledi raport tajminga.

Očekuje nas retrogradna Venera (2025.), te ćemo imati (pored prve: 19. januara) još dve egzaktne konjunkcije Venere i Saturna (startni ciklus umivanja krmeljivih očiju), očekuju nas „revizije“: egzaktno 7. aprila (rx Venera-Saturn na 25*15’ Riba), a završnica projekta (nakon rx Ve) 25. aprila 2025. (egzaktno) baš na 27*13’ Riba (uz Severni Čvor na 26*54’ Riba) – lomeći iluzije trenutnog Neptuna i Venere (27* Strelca), kao i onih trećeg dekanata u preostalim promenljivim znacima: Blizanci, Devica, Ribe. Kritičnije je ako su natalno u disharmoničnim aspektima sa natalnim Neptunom u STRELCU, te tranzitni Neptun u Ribama to drmusa pošteno. Bez brige, naša Venera u Strelcu će dobiti priliku (take it or leave it) da nabavi deksametazon-neomicin kapi i konačno progleda, kad je dočeka Saturn.

Zanemarujući isključivo egzaktne aspekte, Venera-Saturn konjunkcija nas prati od 9. januara do 27. januara 2025., potom od 23. marta do 9. maja 2025. (šire gledano, III dekanat na udaru). Valja obratiti pažnju na I kvadrat Venere (Blizanci) i Saturna, u periodu od 27. jula do 5. avgusta (crveni alarmi). PRIMARNO na žetvu (svega početog pod konjunkcijom), tj. opoziciju (kulminacija konjunkcije) Venere-Saturna od 5. do 16. oktobra (egzaktni aspekt je 11. oktobra na 27. Riba-Device); ali i na II kvadrat (završnica vađenja preostalih-previđenih postoperativnih končića) tranzitne Venere (Strelac) i Saturna: 16. decembar – 25. decembar 2025. (egzaktni aspekt je 21. decembra, na 25*37’). Tako da, Neptunov uticaj će značajno popustiti u 2025. ako govorimo o III dekanatu promenljivih Venera, te i naše u Strelcu. Pišem vam ovo taksativno da pratite svoju fabulu po poglavljima, posebno vi kojima Neptun pravi oprečne aspekte prema natalnim Venerama (to je dugotrajniji uticaj). Nego, da se mi vratimo na trenutno stanje.


Merkur u Strelcu (izgonu) je već u senci (prvi dekanat: Jupiter), Mars u Lavu (u prvom dekanatu: Sunce) u opoziciji sa Plutonom (treći dekanat: Neptunov). Ukratko: u kružnom smo toku. Interesantno je da u vreme potpuno egzaktnog kvadrata Venere i Neptuna (9. novembar, 14:15h), Neptun je u partilnoj konjunkciji sa Ascedentom (27* Riba), aktivna je sama osa ASC-DESC (Ja vs Ti, međuljudski LIČNI partnerski odnosi). Da ne bismo stalno drvili o ljubavnim fatamorganama, jurenju jednoroga po nebesima i letećim roze prasićima, možemo sve ove nezgodne aspekte đuture, što bi običan narod rekao, sagledati kroz UMETNOST i EDUKACIJU, biti na višem stupnju jedne Venere u Strelcu (i ostalih planeta). Davno sam pisala o njoj, dve su uvek u ponudi: ekstrovertni (zastupljeniji) tip (žurka, žurka) i introvertni (ređi) tip: ona koja se davi u hodnicima biblioteka. MUDRIJE je da sada ispolji tu stranu svoje ličnosti. Da se (pod Neptunom) zamanta fantazijom života u Borhesovom Ukbaru – mističnom, fantastičnom svetu, izmišljenoj zemlji, koja obiluje svim za čime vam duša vapi, nego da kao obezglavljena trči pod točkove na autoputu (putovanja, tulumi, pentranje po lestvicama magle...  NE, tu vrebaju opasnosti i zbog njenog trenutnog vladara: rx Jupitera u Blizancima, ali i namćorastog nam Marsa).

Mars u Lavu (u dekanatu Sunca) u opoziciji sa Plutonom (dugo ćemo se sa ovim mučiti) isto upada u (najrazličitije) visoko rizične opasnosti, sa svojim egom na steroidima, kojeg je zahvatio kompleks moći (pričasmo o tome), kao i onom drugom stranom sebe: zabavo, here I am. No-no, deco moja! Umetnost (Venera-Neptun je vole), dobar je alat za pojašnjenje astro fenomena, malo se edukujemo (Jupiter) uporedo (nešto novo naučimo, kosmos i to podržava, ako hoćemo), dublje (Pluton ZAHTEVA) sagledamo situaciju, iz više perspektiva, pokušamo da protumačimo suštinu, pročitamo između redova... sasvim dovoljno KONKRETNIH informacija i dobijamo; bilo metaforično, ali i bukvalno. Srećom, Mars u Lavu voli crveni tepih, teatar, dramu... pa ćemo i kroz njega (ponavljam: i Venera i Mars su u dekanatu kojim vlada Sunce – ono je i dalje u Škorpiji, te se vraćamo na Plutona) najviše pojasniti sam aspekt Marsa-Plutona. Barem UVODNI deo, a terminologija će biti zabojena adekvatnim pojmovima, nezahvalnim rečima kao igračkama, koje jesu „pod vladarstvom“ planeta (primarno Plutona, minskog polja po kom gazi naš Mars). Pripomaže nam (danas, 9. novembra) i Uran u Biku (Venera) koji voli umetnost, kao i njegov kvadrat sa Mesecom u Vodoliji (Uran), te hajde da budemo kreativnije nastrojeni i ovo ludilo procesuiramo na drugačiji način, od standardnog (100x viđenog) u praksi.


         Prva asocijacija za aktuelni kvadrat Venere-Neptuna (uz svu usputnu cosmo papazjaniju), te i opoziciju Marsa-Plutona, iz nekih razloga (došlo mi) jeste jedna Učelova (italijanski slikar) slika „Šumski lov“, zaista intrigantna za posmatranje (nije je lako iskopati online). To je njegovo poslednje veliko delo iz 1470. (pet godina kasnije Učelo umire). Nalazi se u Ešmolijen muzeju umetnosti i arheologije (njom vlada Pluton) u Oksfordu, inače prvom univerzitetskom muzeju u svetu (otvoren 1683.). Ono što me je i navelo na Učela jeste da je bio pionir perspektive (Jupiter, stupanj Strelca) , potpuno zaluđen proučavanjem iste, kako bi na svojim slikama postigao, u oku posmatrača, osećaj dubine. „Tačka iščeznuća“ (Neptun) je prvi zakon perspektive o kom 75 godina nakon smrti Učela, naširoko piše Đorđo Vazari, kao i o njegovom celokupnom stvaralaštvu.


Učelo, renesansno slikarstvo, slika Šumski lov, Đorđo Vazari, perspektiva, tačka išćčeznuća, umetnost 15. vek
Paolo Učelo, "Šumski lov" (1470.)


U renesansi (voli je i Uran u Biku) lov je bio metafora za traženje ljubavi (Venera). Lovac je divljak, a plen bespomoćna žena (VE-NE). Imamo igru žudnje, nesigurnu poteru... te se postavlja pitanje (posmatrajući Učelovu sliku) spasava li jelen živu glavu ili odvodi „ljubavnika“ (lovca) opasnost (VE-NE)? Poenta i jeste da to lovac ne zna, ali ne može da se obuzda.  Juri šumom sve dok ne pronađe tu tačku užitka, a to je negde u tami... jer Učelo prikazuje šumski lov u noćnoj varijanti, vidimo konje, jahače konja, lovce bez konja ali sa kopljima u rukama, pse, jelene... svi nekuda trče, jurišaju, deluje raštrkano i haotično... ne zna se ko koga juri i KUDA IDU? Na konto tačke iščeznuća, koju spomenuh, oh... majstor zanata ju je postavio u pozadini, među drvećem, kao jednu sitnu belu tačkicu na tamnom platnu (u mraku). Sa Marsom-Plutonom možemo imati puno opasnosti, tako i u lovu (ma kog tipa), a plen jeste (trenutno) Venera u Strelcu u kvadratu sa Neptunom. Nije baš happy story, iako miris opasnosti za plen ima miris uzbuđenja. Teško je reći da li su preniski (najčešće jesu) ili previsoki kriterijumi u okviru odnosa, ali psihološka igrarija (uzrok svega što se konkretno manifestuje spolja) jeste spasilac-žrtva-progonitelj. Teški kliše. U toku igre, da ne bude zabune, menjaju se sporadično ULOGE, treće lice negde obavezno učestvuje.

         Sa druge strane, Mars u Lavu bi se pre odlučio da pojasni svoj odnos sa Plutonom kroz jakobinske tkv. osvetničke tragedije o pravdi i iskupljenju, veoma popularne u 16. i u 17. veku. Prožete ludilom, ubistvima, bilo trovanjem (najčešće vinom) ili probadanjem bodežima, gušenjima, davljenjima... neopisivim, brutalnim scenama sakaćenja i katastrofalnim masakrima. Iza svega toga se krije motiv istraživanja osvete. Verovali ili ne, u to vreme, ovo je za publiku bila pozorišna poslastica (?). Junak (retko junakinja) je u ulozi osvetnika, u potrazi za pravdom koju vlast ne obezbeđuje. Tu nam je (istorijski) i Jakobinska diktatura (terora ili stahovlade, kako hoćete), kada se dešavala Francuska revolucija. Počela pod Plutonom u Vodoliji u III dekanatumoguće po jednom datumu (istoričari se nećkaju oko septembra 1792. i marta 1793.) pod Marsom u Škorpiji (u kvadratu sa Plutonom u Vodoliji i Uranom u Lavu). Nije retkost da ratovi počinju pod Mars-Pluton teškim aspektima (najsvežiji dokaz nam je početak rata Rusije i Ukrajine). Uglavnom, u toku Jakobinske diktature, giljotina je simbol revolucije, najrazličitijih egzekucija i lejera teške tiranije. Tada je nagrabusila i ozloglašena Marija Antoaneta, poslednja kraljica Francuske.

Pluton (kom treba okvirno 284 godina da obrne krug oko zodijaka) u Vodoliji i NIJE BIO od tada. Poslednji put Pluton je boravio u Vodoliji od 4. aprila 1777. do 26. decembra 1798. Sada se družimo ponovo sa njim posle ihaj vremena, od 19. novembra (pred kraj dana, praktično od 20. novembra) 2024. do 19. januara 2044. Da bismo ga i bolje razumeli, na kolektivnom planu, dobro bi bilo pozabaviti se istorijom u periodu njegove pređašnje vladavine, nebitno koji segment ćete uzeti za istraživanje.


Moram kratko da se nadovežem na konto samog Plutona u Vodoliji:  poodavno čitani socijalno-fantastični roman „MI“ (1920.) Jevgenija Zamjatina – nikada objavljen u Sovjetskom Savezu (Maksim Gorki ga je jedva iščupao iz Staljinovih kandži, da bi mogao da napusti Savez) u kom je pisac pretrpeo javno linčovanje i demonizaciju (Mars-Pluton) vladajućeg režima – dosta podseća, po radnji, na ono što bismo mogli da očekujemo tokom Plutona u Vodoliji, kada pusti svoj koren, a za početak barem: Uran (njegov vladar) se preseli u Blizance. Ovaj ruski roman je jedan od prvih distopijskih u svetskoj književnosti. Naravno da je Jevgenij, uprkos bedi i siromaštvu u kom je preminuo prilično mlad, inspirisao Hakslija i Orvela. To ste možda čitali, nije na odmet podsetiti se štiva, no ovaj ruski roman je malo objavljivan, te ne znam ni da li postoji trenutno naše izdanje (mnogo toga što tražite, i da su naši veliki pisci: NEMA, sem kiča i šunda, wannabe pisaca i pesnika... Veze, sponzori, keš i degradirani sistem vrednosti u društvu gde ima milion potpuno nepismenih ljudi, koji ne znaju ni da pišu, ni da čitaju...  valjda ne treba da nas čudi). Uglavnom, neću vam prepričavati radnju, ali ga preporučujem.



opozicija marsa i plutona, ubistva, nasilje, the lost art of murder


         Prava poslastica: nezaobilazni Šekspir (vraćamo se na pozorište i srž Mars-Pluton opozicije), tj. njegova prva tragedija – horor (pisano krajem 16. veka, možda i zbog interesovanja publike za „osvetničke drame“), koja nije preterano popularna, pored ostalih njegovih, svima nam poznatih, no najbrutalnija je. U pitanju je Tit Andronik. Komad natopljen sočnim i detaljnim scenama ultra-nasilja, ekstremnom surovošću i torturom, gnusnim ubistvima, sveopšta klanica u kojoj na kraju praktično svi akteri i umiru, ili su bar osakaćeni, unakaženi. Imamo i preljube, kraljicu Tamoru koja gazi preko mrtvih, gleda samo svoj interes, a udata je za bezdušnog, hladnokrvnog dželata, otupelog na ubistva i smrt – Tita Andronika (izgubio skoro sve sinove tokom rata – kao da nisu bili njegovi, već kolateralna šteta poput ostalih NN žrtvi); potom preostale žive, iz osvete, ubija njegova supruga (on dobija njihove odrubljene glave u kesi). U jednom momentu njegova kompleksna ličnost se menja, na kratko, jer ganja pravdu (kada nasilje pokuca na njegova vrata) i govori da i muva zunzara zaslužuje pravo na život. No, kako pravda izostaje, ponovo kreće stazom divlje osvete i mržnje. Ne bira žrtve, sveti se svima redom. Uostalom, uzvraća svojoj ženi „milo za drago“, kraljici Tamori, tako što ubija njenu decu, pri čemu su joj posluženi u vidu pite na gozbi, koju je ona pojela (nenamerno, u neznanju šta jede). Tu nam je i Lavinija, specifičan lik, silovana, krvava i osakaćena, gotovo nema, ne može da kaže šta joj se dogodilo (tipično za žrtve nasilja), da izgovori reč: nepravda. Nju „rođeni“ otac ubija, jer je sramota imati obeščašćenu kćerku... Da ne nabrajam dalje, Šekspir je bio očito u intrigantnom mood-u dok je pisao, ali je nadmašio mnoge u kontekstu ovog žanra drame. Odabrana osvetnička tragedija je suštinski i prikaz posledica bezumlja rata i ratnih zločina, šta donosi osveta i kako se umnožava mržnja; zato je posle dužeg perioda prikazivana prvi put tek nakon II svetskog rata. Naravno da je ovo nemilosrdni prikaz ljudskog mraka koji preovladava, individalno i kolektivno, od kog okrećemo glavu u suprotnom pravcu; zanimljivo je da su svojevremeno ovakve pozorišne drame uopšte pružale užitak publici, da se stavi prst na čelo, zar ne?


Za kraj današnjeg baljezganja, da citiramo Frensis Bejkona, koji je pre 400 godina zapisao: „Osveta je vrsta divlje pravde; što čovek više za njom trči, to je više zakon mora iskoreniti...“ Naš zakon sigurno neće, posebno pod ojađenim Jupiterom i Saturnom, ali mi sami moramo da je iskorenimo kao vid potrebe, poriva u sebi. Osveta je pogubna i mržnja samo rađa mržnju.


U ovom astro prilogu imate mnogo ključnih pojmova i asocijacija vezanih za opoziciju Marsa-Plutona (nasilnik, manipulator... boldovala sam vam mnoge pojmove), Plutona u Vodoliji, prvobitno i Veneru-Neptuna (žrtva). Zloupotrebila sam umetnost, subjektivno, možda vas nešto zainteresuje da pročitate, prostudirate (istoriju), piljite malo u Učelov lov... Nešto tumačite metaforično, nešto doslovno (slobodno). Tekst (najpre svega što se tiče opozicije Plutona-Marsa) će verovatno biti dopunjen, te objavljen blagovremeno na blogu (cenim, po u više navrata), tako da: stay tuned! Za navođene periode Saturna-Venere tokom 2025, po stepenima, proverite na ASTRO.COM ili ASTRO-SEEK (ubacite svoje podatke, pod uslovom da su uopšte upisani tačno u izvodu, MNOGIMA NISU, te su rektifikacije karti veoma bitne) i videćete spisak planeta i njihovih stepena (III dekanat je od 20*. zaključno sa 29*59' stepeni).


Cat

 

 

 


CONVERSATION

0 Comments:

Постави коментар

Thanks for reading!
Don't forget: sharing is caring!

*