Venera {Rak} u kvadratu sa Uranom {Ovan}: „because every morning should begin with a heart attack“

Cary Grant and Katharine Hepburn (Venus square Uranus), "Holiday" (1938)



Zamislite da vam je srculence produžni kabal sa onim Off/On prekidačem, pa svaki čas čvakćete dugmić… ili pre to čini neko drugi svojim vlažnim rukama. Konačno se o’ladite od komšije, koji vas je ignorisao dok ste sekle vene i cmizdrile na pločicama kupatila, kaaad on vas pojuri… Jer pecnula ga opsesivno-demonska opozicija Venere-Plutona (21.maj) – koja ne ume da ostavi prošlost na miru. U Kaporovoj interpretaciji: “Čitava ta stvar podsećala je na one grandiozne završetke simfonijskih dela Petra Iljiča Čajkovskog; taman kad pomislite da je stvar najzad gotova, orkestar opaljuje još jednu grmljavinu, a ljubavnici se vraćaju da još jedanput kažu jedno drugome da se više nikada neće zabavljati!“ I tako, uleti vam email sadržine: »Hej, nisam ti još ovo pričao!« {Mars je brbljiv u Blizancima}, a vi još bunovni, naviknuti na bajata jutra, polijete kafu po tastaturi {sapleo vam prstić retro Merkur}... Spoj struje i vode može da prouzrokuje ozbiljnu havariju, ali mini emotivni kurzschluss je ovom aspektu afrodizijak. Because every morning should begin with a heart attack! – kaže kvadrat Venere i Urana (25.maj).

Čim nešto „ne sme“ {a šta to pa ne sme?!} – ima da se proba. Ako ništa, iz inata. Roze za devojčice, plavo za dečake – zašto baš tako i KO je to smislio? „Ima da se ofarbam u zeleno! E sad neću ni kako ja hoću!“ Uran ume da bude izuzetno tvrdoglava planeta, a kvadrat je po svojoj prirodi prkosan i neliberalno (marsijanski) nastrojen. Ne nasedajte na tog pajaca. Strah od odbacivanja i emocionalnog vezivanja je prisutan, što nije neobično, ali se teško priznaje {„ko priznaje, pola mu se daje“}, što je glavni problemčić. Maskira se jednim nezainteresovanim i malčice arogantnim licem. Pravila se rado krše, no ponekad je to samo paravan za neumeće da se ista isprate i kada se to zaista želi. No, budimo kreativni, obrnimo sve na svoju vodenicu. Ne može? – pa „namestićemo“ da nam i ne treba...

“Biografije opterećuju! Kada postane suviše poznato, isuviše obeleženo kao imidž, možeš da budeš sigurna da se jedno lice već izlizalo od upotrebe. Čovek se, naime, hteo ili ne hteo, poistovećuje sa javnom predstavom o sebi, i počinje da se ponaša kao bronzani spomenik koji hoda. Pogledaj, na primer, značajne ljude za vreme službenog ručka! Pogledaj kako dostojanstveno žvaću, razgovaraju, odlaze u klozet, kao da čine nešto neverovatno važno. Poverovali su da su neophodni. A to, veruj mi, nije niko!” (Kapor sa svojom Ve0Ur)



 
The Fountainhead (1949)
 
Sloboda je od neobične važnosti. Zahvaljujući njoj se gradi intimnost i vernost. Što smo udaljeniji – to smo bliži. {Ne kolutajte očima, logika nije svojstvena Uranu} Vremensko-prostorne distance ne smetaju, naprotiv, vrlo su poželjne zbog neizvesnosti i uzbuđenja koje nose u sebi. Kao kad ne vidite nekog dugo, pa konačno sleti na aerodrom... na ono pitanje „šta ima novo?“ – ne znate ni da odgovorite. Ljubav u odsutnosti je sasvim u redu. A ponekad je i odličan safe place ili pokriće. Zapravo, hteli ili ne, kvadrat VE-UR vam neće ponuditi „regularne“ formalne odnose, naročito ne one 24/7 ili „and they lived happily ever after“. Sada smo zajedno, sve je divno & uzbudljivo {uživajte u tome}... vidimo se {možda} u budućnosti {neodređen datum}, jer ko zna šta donosi jutro? Samo bez uslovljavanja i obavezivanja. Bez gušenja i neumesnih pitanja poput: „gde ćeš i sa kim ćeš, kad se vraćaš kući?“. Čik probajte da spamujete sa tonom smsova ili poziva, koji su više odraz sumnji nego pažnje {ipak je tu i opozicija VE-PL, pre kvadrata}. Veze se naglo formiraju, burne su, no grom ovde ume da zaluta i u koprive – kad se najmanje nadate. Lepota neizvesnosti je svakako zagarantovana: i po dobrom i po lošem. Kako nešto brzo počne, isto tako može da se sruši preko noći. Spremite se za oscilacije vrtoglavih uspona i padova, jer stabilnosti i statičnosti nema.

Šta će familija ili komšije da kažu, nije toliko važno. Čak ti pogledi „ispod oka“ i „juuuu-naooopako“ komentari umeju da izazovu dodatni revolt. Alapačama treba dati bogat materijal, u maniru španske sapunice. Kad već ispiraju usta, da im ne bude dosadno – jer Uran to nikako ne podnosi. Svaki dan servirati po jedan skandalčić – taman da ne mogu da postignu da „pohvataju“ sve detalje i prepričaju. Uostalom, ni sami nećete moći. O ukusima ne treba raspravljati, kažu, a ovde su oni ekscentrični i jedinstveni. Kao takvi skreću pažnju – privlače etikete ili osude. Imate li decu? „Da, jedno i po“ – rekao bi kvadrat VE-UR. Normativnost se ne vari ponajbolje niti je, ruku na srce, moguća. ALI... nismo baš ni srećni zbog ovoga. Problemičić. Čudne smo mi živuljke, a pod uticajima Venere-Urana postoji tendencija ka nadrealističkim očekivanjima od ljubavnog života. ŠTA uopšte hoćemo, koji su glavni prioriteti? Znate za onu narodnu: „ne može i jare i pare...“; šta god odabrali, probajte da se koliko-toliko držite izbora {to je sada veliki izazov} i ne mešate pojmove {nakon izbora}.

Kvadrat Urana-Venere je u slici neslaganja/sukoba principa ove dve planete. Teško se uspostavlja balans između želje za intimnošću i, sa druge strane, slobodom; između tradicionalnih i urbanih vrednosti. Obe želje su prisutne i moraju se uskladati/zadovoljiti da bismo {pod uticajem apekta} zaista bili srećni. Venera je u Raku: sanja o porodici i tradicionalnim vrednostima u odnosima, ima potrebu da bude zaštićena od strane partnera koji joj je roditeljski naklonjen; koji će da bdi nad njom kad je prehlađena i na kog će uvek moći da se osloni. Progresivni Uran u Ovnu je sve samo ne to. Nema taj živce za ludački pms ove Venere ili njene nesigurnosti propraćenje durenjem i ponekom dramatičnom plač seansom {njene plime/oseke emocija/stanja zavise od trčkaranja Meseca po nebu}. Uranova deca „skaču po glavi“ ili pre partnerova, jer lakše mu je da usvoji tuđe čeljade {i druge boje kože...} nego da se odluči za sopstveno. U ovom aspektu, pre će da razori/poljulja porodicu nego da je napravi, a to je Veneri u Raku primarna „rak rana“, kako god izgledala {spolja}.

Cary Grant and Katharine Hepburn (The Philadelphia Story, 1940)


Ketrin Hepbern, holivudska diva, je idiličan primer kako funkcioniše kardinalni kvadrat Venere-Urana {sama ga je imala na osi Ovan-Jarac} na više planova, naročito jer se naš dešava kao egzaktan 25.maja, kada je i egzaktan promenljivi kvadrat Marsa-Neptuna {ona je imala opoziciju MA-NE, što je u neku ruku slično}. Zato ćemo se pozabaviti glavnim crtama iz njenog života koje su javnosti opšte poznate, a tiču se i naših tranzita. Sudbine poznatih mogu da posluže za pojašnjenja, a u ovom slučaju imamo dosta materijala. {Ako je nekome draže, Angelina Jolie ima VE u Raku u kvadratu sa Uranom u Vagi. Meni nije tako zanimljiva.}

Ketrin Hepbern je odrasla u vrlo liberalnoj i kontroverznoj porodici za svoje vreme, zbog čega su ih mnogi ljudi gledali sa osudom. Ako je verovati njenom komentaru, uživali su u tom preziru. Majka joj je bila aktivistkinja i veliki borac za ženska prava, pa je još kao devojčica učestvovala u „feminističkim“ protestima; dok se otac, poznati urolog, zalagao za informisanje javnosti o polnim bolestima, što je tada isto bila tabu tema. Njeni roditelji su bili modernih shvatanja, te su u istom duhu vaspitavali svoju decu: učili ih o slobodi govora/mišljenja, imali su prijateljski stav prema njima – što je tipični odraz kvadrata Urana-Venere {Uran je vladar njene porodice}. Zanimljivo je da je njihovu porodičnu kuću jedne godine uništio uragan {UR-MA 90° VE} i da su samo neposredno pre toga spasili glave. Otac nije podržao njen izbor profesije kako je u njemu video prostituciju, ali ona se nije pokorila njegovoj volji. Ostala je zapamćena kao vrlo svojeglava, progresivna i slobodoumna žena, koja je prkosila društvenim kodeksima; radila šta je i kada je htela, ne obazirući se previše oko sebe. „Ako poštuješ sva pravila, propustićeš zabavu“ – govorila je. Sama Ketrin se nije ostvarila u ulozi majke. Smatrala je da je za to neophodna velika odgovornost i posvećenost za koju ona nije spremna. Sama za sebe je rekla da bi verovatno bila užasna majka, jer je u suštini svoje prirode jako sebično biće, a da je zahvaljujući nećacima nadomestila čari roditeljstva. Iako je ceo život izjavljivala da ne želi decu i brak, postoje tvrdnje da ona zapravo nije mogla da ih ima zbog tumora na jajnicima  {nakon izlaska iz bolnice se povukla, bila u depresiji neko vreme}, i da je samo pokušavala da sakrije tu bolnu činjenicu govoreći da ne želi decu. Astrološki vrlo moguće, naročito zbog aspekata koje je trpela iste godine (1933).

Svoju privatnost je vrlo ljubomorno čuvala od medija, izbegavala je intervjue, davanje autograma, imala ozbiljnu averziju od novinara, nije vodila neki specijalni društveni život {proslave, holivudski pirovi}, trudila se da ne postane femme fatale, ponašala potpuno drugačije od drugih glumica... te su je smatrali vrlo arogantnom i iskompleksiranom. Mnogo toga iz njenog ličnog života je ostalo pod velom tajne {Neptun je dosta prisutan u njenom chartu}, a kako biva u tim slučajevima, kružile su razne priče, čak i da je biseksualna. Iako se uranski aspekti često upletu u javnim poslovima, ne znači da to uvek godi. Uran je često izložen masi, vrlo impersonalan, ume da se prilagodi ili odudara ako to želi. U kvadratu sa Venerom neguje love-hate odnos prema javnosti: i hteo bi da bude tu i ne. Ta nedoslednost stvara nezgodacije. Ponekad i ne može da dobije ono što želi. Kvadrat je uvek Marsove prirode, nešto nije po volji (između planeta), a ona je imala MA-UR u opoziciji sa Neptunom u Raku. Npr. tokom studija se nije uklopila u društvu, nosila je hranu u svoju sobu samo da izbegne kolege tj. zajedničke obede. Ne treba da čudi zašto je Ketrin, koja je igrala bezbroj uloga/filmova, zazirala od tog medijskog eksponiranja, iako se vrlo slobodno ponašala pred svetom {Uran je slobodniji pred većim auditorijumom nego intimnim}. Žena koja je nosila pantalone, oblačila se kao dečak, kao mlada šišala na muške frizure, pušila u javnosti... što je bilo vrlo buntovno, smelo za to vreme. Sa druge strane, naglašeni aspekti Neptuna u Raku {sa VE-UR-MA} vole da se „kriju“, a nose u sebi i dosta nesigurnosti. Tek kasnije je priznala da ne bi volela da je mediji zaborave. „Deo nje je ipak želeo da bude primećen, koliko god se ona pretvarala da to prezire“ – napisao je jedan od njenih biografa.  

Posao je bio glavna okupacija, iako se preplitao i sa njenim ljubavnim životom. Sa svojim dugogodišnjim ljubavnikom, Trejsijem, snimila je filmove koji su je proslavili. „Žena iz visokog društva, u škripcu. Spusti je na zemlju jedan čvrst momak, prostak ili neka katastrofa... izgleda da je ovaj šablon palio u svim njenim filmovima“ – rekao je jedan scenarista. Uloge koje je igrala dobrim delom su bile autobiografske: snažne, samovoljne, obrazovane, moderne i jako nezavisne. Putem filma je nastavila da razvija svest o ženskim pravima, kao što je to činila njena majka. Npr. čuvena komedija „Adamovo rebro“ (1949) govori o borbi za ravnopravnost polova. Spenser glumi njenog supruga, oboje su advokati, ali se njihovi stavovi mimoilaze po pitanju jednog slučaja. Ona je na strani devojke koja je u napadu ljubomore ranila muškarca, a Spenser na njegovoj. „Filadelfijska priča“ – o problemima buržujke sa bivšim i budućim mužem – svrstana je (kasnije) u listu 100 najboljih ljubavnih klasika. Ovo su samo neke fusnote kvadrata Venere-Urana. Isti ovi aspekti dali su joj velike uspone i padove u karijeri. Iako je bila proslavljena, njen antiholivudski stav, neženstveno muškobanjasto ponašanje (ponekad i namerno), otpor prema medijima... učinili su da u jednom periodu bude jako omražena od strane publike i samih filmskih producenata. Uostalom, i da ne dobije ulogu Skarlet O’Hare kojoj se potajno nadala. Producent joj je otvoreno rekao da nije dovoljno seksipilna za tu ulogu i da ne može da zamisli da Ret Batler trči za njom dvanaest godina. Interesantno je da su njeni najneuspeliji filmovi bili oni od najromantičnijih ljubića... jer to u VE-UR aspektu teško postoji.

Međutim, uprkos i neuspesima koji su se ređali jedan za drugim, ona nije odustajala (Mars u Jarcu). Verovala je da je bolje da rizikuje i proba da stvori nešto veliko, pa i omane (MA-UR), nego da ide na sigurno i igra male uloge. „Ta može da radi dok svi oko nje ne popadaju“ – rekao je Garson Kanin, scenarista, kome je dosta pomogla oko teksta za „Žene godine“; prepravljala ga je, izbacivala/dodavala rečenice, na čemu joj je on bio jako zahvalan, ali i imperesioniran njenom posvećenošću celom projektu. Aspekti VE-UR/MA ne trpe ponajbolje autoritete, nametanje pravila {Ketrin se često svađala sa nadređenima}, znaju da se mešaju i u tuđe poslove {ako se na to i odnose, kao kod nje}, te je Hepbernova uvek volela da iskaže svoj stav, da posavetuje kostimografe i slično... Ipak, nije bila sklona improvizacijama tokom snimanja. Uvek je savršeno znala svoj tekst, kao i tuđi, bila spremnija i od kolega, što je naravno oličenje njenih zemljanih planeta. Dugo je proučavala i analizirala svoje likove, umela kompletno da se stopi sa njima {aspekti Neptuna}, što je smatrano njenim najvećim talentom.  

Mae West (Venus in Cancer) / "She Done Him Wrong", 1933.
  Ljubavni život je bio buran, opet opisan Venerinim aspektima {sedma kuća u Biku}. Zaljubljivala se u „pogrešne“ tipove, čak je među njima bilo i pritajenih homoseksualaca, ali i dosta labilnih ličnosti. Možda je zato i izbegavala da nosi suknju, jer nije naletala na jake i stabilne mužjake, iako bismo to očekivali od jednog Marsa u Jarcu ili Sunca u Biku. No aspekti čine svoje. Rođeni brat {opisan aspektima Ma-Ur-Ne} se obesio bez ikakvog oproštajnog pisma, i ta smrt je ostala misterija. Neki biografi smatraju da je osećao veliki pritisak od strane oca po pitanju uspeha, sa čime nije mogao da se nosi {otac je prikazan Uranovim aspektima, a Uran je pozicionaran na samom vrhu 3.polja, što je prividni ASC brata}. Na stranu njegovih liberalnih stavova (UR-ME), zapamćen je kao nasilan, strog, okoreli radoholik koji je verovao da se sve može postići snagom volje i teškim radom (MA-UR u Jarcu), te je forsirao svoju decu da budu „posebna“. Egocentrizam je zasigurno bio prisutan sa opozicijom Jupitera-Marsa. Ketrin je bila mnogo uspešnija u „muškim“ sportovima od svog brata, a otac ju je i namerno hvalio pred njim, što je verovatno doprinelo da on izgubi samopouzdanje (Ma-Ne opozicija), padne u senku svoje mlađe sestre. Iako je branila porodičnu sliku, aspekti Ma-Ur-Ne ne daju tako dobre muške autoritete u kući {o tome već pisano i na konto teških aspekata Ma-Ne}, tako da je otac nekako sudelovao u smrti svog sina...

Među njenim partnerima bilo je reditelja, pesnika, glumaca, zauzetih muškaraca, avijatičara... ali i alkoholičara, depresivnih tipova koji nisu umeli da se nose sa životom, kao i homoseksualaca – što sve i postoji u izazovnim aspektima njenog Marsa i Venere (sa Neptunom i Uranom). Tokom studiranja bila je u vezi sa jednim pesnikom koji je bio u braku i imao problema sa pićem. Njihova veza je bila dosta alternativna (UR), čak bez seksualnih odnosa, što njoj nije smetalo {on je imao problem sa impotencijom zbog alkohola: Ma-Ne aspekt}, ali se jako razočarala kada ga je zatekla sa drugim muškarcem u krevetu. Nakon toga se i udala, što je više bila stvar odluke nego ljubavi. Trebala joj je zaštita, a novom izabraniku brak da ućutka glasine opet o sopstvenoj homoseksualnosti. Brak je više bio prijateljskog karaktera, u jednom trenutku je funkcionisao na distanci {ona se preselila u Holivud},  krila je da je udata, varala muža... i na kraju se i razvela. Uprkos tome, sa bivšim suprugom je ostala u drugarskim odnosima (UR-VE-ME) i bila mu je zahvalna na materijalnoj sigurnosti koju joj je pružio. Više se nije ni udavala, govorila je da ne želi, no sudeći po njenim ljubavima to i nije bilo baš moguće.



Najpoznatija afera je sa Spenserom Trejsijem sa kojim je bila u „tajnoj“ vezi punih 26 godina, do njegove smrti, iako je znala da on nikada neće napustiti suprugu, iako se na početku tome i nadala. Njihova ljubav je počela na prvu „antipatiju“ {ona je njemu bila fizički odbojna i neženstvena, njoj je zasmetala njegova niskost}, x puta su se svađali i raskidali {nije neobično sa MA-VE kvadratom gde je tanka linija između ljubavi i mržnje}, ali su ipak ostajali prijatelji {tu je Uran pripomogao}. Spenser je bio jako labilna ličnost i takođe alkoholičar, ali je Ketrin uvek bila uz njega i kada je prolazio kroz najveće depresije i krize; opraštala mu je i prostitutke {varao je na sve strane}, zapostavljala svoj posao kada mu je bila potrebna... Pomirila se da će ceo život ostati samo u senci – to naravno ide u prilog njenom kvadratu Venere-Neptuna.

Kvadrat Venere u Raku i Urana počinje intenzivno da se oseća od 21.maja – 29.maja {25.maja je egzaktan: najjači, na 19* Raka-Ovna}; a uporedo je tu i kvadrat Marsa-Neptuna {isto egzaktan 25.maja, na 9*Blizanaca-Riba} što daje dosta materijala za Hepbern-Trejsi priču. Trejsi je i natalno imao kvadrat Marsa/Merkura-Neptuna (Ribe-Blizanci). Tranzit će najviše pogoditi kardinalne planete posebno Venere (u Ovnu, Raku, Vagi i Jarcu), ali pitanje je gde su one, na kojim stepenima. Neke možda „muči“ više Pluton (trenutno na 15* Jarca), druge Uran (19*Ovna). Još uvek je osetan kvadrat UR-PL, ali se Uran lagano pomera – te, ako vam je Venera kraj druge/početak treće dekade, spremate se za Urana.

Poznati sa kvadratom Venere-Urana: Elvis Presley, Johnny Depp, Mick Jagger, Angelina Jolie, Diana Princess of Wales, Naomi Campbell,  Juliette Lewis, Anais Nin, Jean Piaget, Valerie Harper, Kirk Douglas, Raquel Welch, Kim Hunter, Tony Curtis, Milena Dravic,...




CONVERSATION

6 Comments:

  1. Анониман5/23/2015 07:24:00 PM

    Ovo je zaista divan tekst... Imam konjukciju Venere u Strijelcu i Urana u Škorpiji.Tu je i Mars u Jarcu u sekstilu sa Uranom. Kao da mogu da razumijem njen život :) Pratim Vas redovno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je ako ste se prepoznali 🙂
      Hvala za povratne informacije i redovno praćenje ❤

      Избриши
  2. Bravo za tekst! Sjajan! ( Kardinalana Venera na 21 Raka, Mars na 15 Vage u egzaktnom kvadratu sa Plutonom, Jupiter egzaktni kvadrat sa T Saturom, Sunce u kvadratu sa t Neptunom, and so on and so forrth/ Ko je kriv sto Sam u stanju "I'm about to kill someone" :)))

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман7/06/2016 12:05:00 AM

    Pojma nemam gdje mi je sta :D (osvrcem se na ostale komentare i nisam u mogucnosti da doslijedno ispratim nacin pisanija, ako je to obrazac moj naklon u svrhu izvinjenja jer ne sezem u ove vode duboko, tek zavrnutih nogavica plicakom), samo jednostavno uzivah citajuci! Kao kad se nakon napornog dana malkice isprotezes poput macke, nagradis sebe jednim redom (umjerenost je umjece uzivanja) dobre crne cokolade (moze s lesnik mussom), a potom ususkas u udobnost objekta koji vec odavno dozivljavas kao subjekt, cak i ime ima, i naprosto samo dises. Zadovoljstvo fizicko, emotivno i mentalno. Hvala <3

    ОдговориИзбриши

Thanks for reading!
Don't forget: sharing is caring!

*