Cary Grant and Katharine Hepburn (Venus square Uranus), "Holiday" (1938) |
Zamislite
da vam je srculence produžni kabal sa onim Off/On prekidačem, pa svaki čas
čvakćete dugmić… ili pre to čini neko drugi svojim vlažnim rukama. Konačno se
o’ladite od komšije, koji vas je ignorisao dok ste sekle vene i cmizdrile na
pločicama kupatila, kaaad on vas pojuri… Jer pecnula ga opsesivno-demonska
opozicija Venere-Plutona (21.maj) – koja ne ume da ostavi prošlost na miru. U
Kaporovoj interpretaciji: “Čitava ta stvar podsećala je na one grandiozne
završetke simfonijskih dela Petra Iljiča Čajkovskog; taman kad pomislite da je
stvar najzad gotova, orkestar opaljuje još jednu grmljavinu, a ljubavnici se
vraćaju da još jedanput kažu jedno drugome da se više nikada neće zabavljati!“
I tako, uleti vam email sadržine: »Hej, nisam ti još ovo pričao!« {Mars je
brbljiv u Blizancima}, a vi još bunovni, naviknuti na bajata jutra, polijete
kafu po tastaturi {sapleo vam prstić retro Merkur}... Spoj struje i vode može
da prouzrokuje ozbiljnu havariju, ali mini emotivni kurzschluss je ovom aspektu
afrodizijak. Because every morning should begin with a heart attack! – kaže kvadrat
Venere i Urana (25.maj).
Čim
nešto „ne sme“ {a šta to pa ne sme?!} – ima da se proba. Ako ništa, iz inata.
Roze za devojčice, plavo za dečake – zašto baš tako i KO je to smislio? „Ima da
se ofarbam u zeleno! E sad neću ni kako ja hoću!“ Uran ume da bude izuzetno
tvrdoglava planeta, a kvadrat je po svojoj prirodi prkosan i neliberalno
(marsijanski) nastrojen. Ne nasedajte na tog pajaca. Strah od odbacivanja i
emocionalnog vezivanja je prisutan, što nije neobično, ali se teško priznaje
{„ko priznaje, pola mu se daje“}, što je glavni problemčić. Maskira se jednim
nezainteresovanim i malčice arogantnim licem. Pravila se rado krše, no ponekad
je to samo paravan za neumeće da se ista isprate i kada se to zaista želi. No,
budimo kreativni, obrnimo sve na svoju vodenicu. Ne može? – pa „namestićemo“ da
nam i ne treba...
“Biografije opterećuju! Kada postane suviše poznato, isuviše obeleženo kao imidž, možeš da budeš sigurna da se jedno lice već izlizalo od upotrebe. Čovek se, naime, hteo ili ne hteo, poistovećuje sa javnom predstavom o sebi, i počinje da se ponaša kao bronzani spomenik koji hoda. Pogledaj, na primer, značajne ljude za vreme službenog ručka! Pogledaj kako dostojanstveno žvaću, razgovaraju, odlaze u klozet, kao da čine nešto neverovatno važno. Poverovali su da su neophodni. A to, veruj mi, nije niko!” (Kapor sa svojom Ve0Ur)
The Fountainhead (1949) |
Šta će familija ili komšije da kažu, nije toliko važno. Čak ti pogledi „ispod oka“ i „juuuu-naooopako“ komentari umeju da izazovu dodatni revolt. Alapačama treba dati bogat materijal, u maniru španske sapunice. Kad već ispiraju usta, da im ne bude dosadno – jer Uran to nikako ne podnosi. Svaki dan servirati po jedan skandalčić – taman da ne mogu da postignu da „pohvataju“ sve detalje i prepričaju. Uostalom, ni sami nećete moći. O ukusima ne treba raspravljati, kažu, a ovde su oni ekscentrični i jedinstveni. Kao takvi skreću pažnju – privlače etikete ili osude. Imate li decu? „Da, jedno i po“ – rekao bi kvadrat VE-UR. Normativnost se ne vari ponajbolje niti je, ruku na srce, moguća. ALI... nismo baš ni srećni zbog ovoga. Problemičić. Čudne smo mi živuljke, a pod uticajima Venere-Urana postoji tendencija ka nadrealističkim očekivanjima od ljubavnog života. ŠTA uopšte hoćemo, koji su glavni prioriteti? Znate za onu narodnu: „ne može i jare i pare...“; šta god odabrali, probajte da se koliko-toliko držite izbora {to je sada veliki izazov} i ne mešate pojmove {nakon izbora}.
Kvadrat
Urana-Venere je u slici neslaganja/sukoba principa ove dve planete. Teško se
uspostavlja balans između želje za intimnošću i, sa druge strane, slobodom;
između tradicionalnih i urbanih vrednosti. Obe želje su prisutne i moraju se
uskladati/zadovoljiti da bismo {pod uticajem apekta} zaista bili srećni. Venera
je u Raku: sanja o porodici i tradicionalnim vrednostima u odnosima, ima
potrebu da bude zaštićena od strane partnera koji joj je roditeljski naklonjen;
koji će da bdi nad njom kad je prehlađena i na kog će uvek moći da se osloni.
Progresivni Uran u Ovnu je sve samo ne to. Nema taj živce za ludački pms ove
Venere ili njene nesigurnosti propraćenje durenjem i ponekom dramatičnom plač
seansom {njene plime/oseke emocija/stanja zavise od trčkaranja Meseca po nebu}.
Uranova deca „skaču po glavi“ ili pre partnerova, jer lakše mu je da usvoji
tuđe čeljade {i druge boje kože...} nego da se odluči za sopstveno. U ovom
aspektu, pre će da razori/poljulja porodicu nego da je napravi, a to je Veneri
u Raku primarna „rak rana“, kako god izgledala {spolja}.
Ketrin Hepbern, holivudska diva, je idiličan primer kako funkcioniše kardinalni kvadrat Venere-Urana {sama ga je imala na osi Ovan-Jarac} na više planova, naročito jer se naš dešava kao egzaktan 25.maja, kada je i egzaktan promenljivi kvadrat Marsa-Neptuna {ona je imala opoziciju MA-NE, što je u neku ruku slično}. Zato ćemo se pozabaviti glavnim crtama iz njenog života koje su javnosti opšte poznate, a tiču se i naših tranzita. Sudbine poznatih mogu da posluže za pojašnjenja, a u ovom slučaju imamo dosta materijala. {Ako je nekome draže, Angelina Jolie ima VE u Raku u kvadratu sa Uranom u Vagi. Meni nije tako zanimljiva.}
Ketrin
Hepbern je odrasla u vrlo liberalnoj i kontroverznoj porodici za svoje vreme,
zbog čega su ih mnogi ljudi gledali sa osudom. Ako je verovati njenom
komentaru, uživali su u tom preziru. Majka joj je bila aktivistkinja i veliki
borac za ženska prava, pa je još kao devojčica učestvovala u „feminističkim“
protestima; dok se otac, poznati urolog, zalagao za informisanje javnosti o
polnim bolestima, što je tada isto bila tabu tema. Njeni roditelji su bili
modernih shvatanja, te su u istom duhu vaspitavali svoju decu: učili ih o
slobodi govora/mišljenja, imali su prijateljski stav prema njima – što je
tipični odraz kvadrata Urana-Venere {Uran je vladar njene porodice}. Zanimljivo
je da je njihovu porodičnu kuću jedne godine uništio uragan {UR-MA 90° VE} i da
su samo neposredno pre toga spasili glave. Otac nije podržao njen izbor
profesije kako je u njemu video prostituciju, ali ona se nije pokorila njegovoj
volji. Ostala je zapamćena kao vrlo svojeglava, progresivna i slobodoumna žena,
koja je prkosila društvenim kodeksima; radila šta je i kada je htela, ne
obazirući se previše oko sebe. „Ako poštuješ sva pravila, propustićeš zabavu“ –
govorila je. Sama Ketrin se nije ostvarila u ulozi majke. Smatrala je da je za
to neophodna velika odgovornost i posvećenost za koju ona nije spremna. Sama za
sebe je rekla da bi verovatno bila užasna majka, jer je u suštini svoje prirode
jako sebično biće, a da je zahvaljujući nećacima nadomestila čari roditeljstva.
Iako je ceo život izjavljivala da ne želi decu i brak, postoje tvrdnje da ona
zapravo nije mogla da ih ima zbog tumora na jajnicima {nakon izlaska iz bolnice se povukla, bila u
depresiji neko vreme}, i da je samo pokušavala da sakrije tu bolnu činjenicu
govoreći da ne želi decu. Astrološki vrlo moguće, naročito zbog aspekata koje
je trpela iste godine (1933).
Svoju
privatnost je vrlo ljubomorno čuvala od medija, izbegavala je intervjue,
davanje autograma, imala ozbiljnu averziju od novinara, nije vodila neki
specijalni društveni život {proslave, holivudski pirovi}, trudila se da ne
postane femme fatale, ponašala potpuno drugačije od drugih glumica... te su je
smatrali vrlo arogantnom i iskompleksiranom. Mnogo toga iz njenog ličnog života
je ostalo pod velom tajne {Neptun je dosta prisutan u njenom chartu}, a kako
biva u tim slučajevima, kružile su razne priče, čak i da je biseksualna. Iako
se uranski aspekti često upletu u javnim poslovima, ne znači da to uvek godi.
Uran je često izložen masi, vrlo impersonalan, ume da se prilagodi ili odudara
ako to želi. U kvadratu sa Venerom neguje love-hate odnos prema javnosti: i
hteo bi da bude tu i ne. Ta nedoslednost stvara nezgodacije. Ponekad i ne može
da dobije ono što želi. Kvadrat je uvek Marsove prirode, nešto nije po volji
(između planeta), a ona je imala MA-UR u opoziciji sa Neptunom u Raku. Npr.
tokom studija se nije uklopila u društvu, nosila je hranu u svoju sobu samo da
izbegne kolege tj. zajedničke obede. Ne treba da čudi zašto je Ketrin, koja je
igrala bezbroj uloga/filmova, zazirala od tog medijskog eksponiranja, iako se
vrlo slobodno ponašala pred svetom {Uran je slobodniji pred većim auditorijumom
nego intimnim}. Žena koja je nosila pantalone, oblačila se kao dečak, kao mlada
šišala na muške frizure, pušila u javnosti... što je bilo vrlo buntovno, smelo
za to vreme. Sa druge strane, naglašeni aspekti Neptuna u Raku {sa VE-UR-MA}
vole da se „kriju“, a nose u sebi i dosta nesigurnosti. Tek kasnije je priznala
da ne bi volela da je mediji zaborave. „Deo nje je ipak želeo da bude primećen,
koliko god se ona pretvarala da to prezire“ – napisao je jedan od njenih
biografa.
Posao
je bio glavna okupacija, iako se preplitao i sa njenim ljubavnim životom. Sa
svojim dugogodišnjim ljubavnikom, Trejsijem, snimila je filmove koji su je
proslavili. „Žena iz visokog društva, u škripcu. Spusti je na zemlju jedan
čvrst momak, prostak ili neka katastrofa... izgleda da je ovaj šablon palio u
svim njenim filmovima“ – rekao je jedan scenarista. Uloge koje je igrala dobrim
delom su bile autobiografske: snažne, samovoljne, obrazovane, moderne i jako
nezavisne. Putem filma je nastavila da razvija svest o ženskim pravima, kao što
je to činila njena majka. Npr. čuvena komedija „Adamovo rebro“ (1949) govori o
borbi za ravnopravnost polova. Spenser glumi njenog supruga, oboje su advokati,
ali se njihovi stavovi mimoilaze po pitanju jednog slučaja. Ona je na strani
devojke koja je u napadu ljubomore ranila muškarca, a Spenser na njegovoj.
„Filadelfijska priča“ – o problemima buržujke sa bivšim i budućim mužem –
svrstana je (kasnije) u listu 100 najboljih ljubavnih klasika. Ovo su samo neke
fusnote kvadrata Venere-Urana. Isti ovi aspekti dali su joj velike uspone i
padove u karijeri. Iako je bila proslavljena, njen antiholivudski stav,
neženstveno muškobanjasto ponašanje (ponekad i namerno), otpor prema
medijima... učinili su da u jednom periodu bude jako omražena od strane publike
i samih filmskih producenata. Uostalom, i da ne dobije ulogu Skarlet O’Hare
kojoj se potajno nadala. Producent joj je otvoreno rekao da nije dovoljno seksipilna
za tu ulogu i da ne može da zamisli da Ret Batler trči za njom dvanaest godina.
Interesantno je da su njeni najneuspeliji filmovi bili oni od najromantičnijih
ljubića... jer to u VE-UR aspektu teško postoji.
Međutim,
uprkos i neuspesima koji su se ređali jedan za drugim, ona nije odustajala
(Mars u Jarcu). Verovala je da je bolje da rizikuje i proba da stvori nešto
veliko, pa i omane (MA-UR), nego da ide na sigurno i igra male uloge. „Ta može
da radi dok svi oko nje ne popadaju“ – rekao je Garson Kanin, scenarista, kome
je dosta pomogla oko teksta za „Žene godine“; prepravljala ga je,
izbacivala/dodavala rečenice, na čemu joj je on bio jako zahvalan, ali i
imperesioniran njenom posvećenošću celom projektu. Aspekti VE-UR/MA ne trpe
ponajbolje autoritete, nametanje pravila {Ketrin se često svađala sa
nadređenima}, znaju da se mešaju i u tuđe poslove {ako se na to i odnose, kao
kod nje}, te je Hepbernova uvek volela da iskaže svoj stav, da posavetuje
kostimografe i slično... Ipak, nije bila sklona improvizacijama tokom snimanja.
Uvek je savršeno znala svoj tekst, kao i tuđi, bila spremnija i od kolega, što
je naravno oličenje njenih zemljanih planeta. Dugo je proučavala i analizirala
svoje likove, umela kompletno da se stopi sa njima {aspekti Neptuna}, što je
smatrano njenim najvećim talentom.
Mae West (Venus in Cancer) / "She Done Him Wrong", 1933. |
Među njenim partnerima bilo je reditelja, pesnika, glumaca, zauzetih muškaraca, avijatičara... ali i alkoholičara, depresivnih tipova koji nisu umeli da se nose sa životom, kao i homoseksualaca – što sve i postoji u izazovnim aspektima njenog Marsa i Venere (sa Neptunom i Uranom). Tokom studiranja bila je u vezi sa jednim pesnikom koji je bio u braku i imao problema sa pićem. Njihova veza je bila dosta alternativna (UR), čak bez seksualnih odnosa, što njoj nije smetalo {on je imao problem sa impotencijom zbog alkohola: Ma-Ne aspekt}, ali se jako razočarala kada ga je zatekla sa drugim muškarcem u krevetu. Nakon toga se i udala, što je više bila stvar odluke nego ljubavi. Trebala joj je zaštita, a novom izabraniku brak da ućutka glasine opet o sopstvenoj homoseksualnosti. Brak je više bio prijateljskog karaktera, u jednom trenutku je funkcionisao na distanci {ona se preselila u Holivud}, krila je da je udata, varala muža... i na kraju se i razvela. Uprkos tome, sa bivšim suprugom je ostala u drugarskim odnosima (UR-VE-ME) i bila mu je zahvalna na materijalnoj sigurnosti koju joj je pružio. Više se nije ni udavala, govorila je da ne želi, no sudeći po njenim ljubavima to i nije bilo baš moguće.
Najpoznatija
afera je sa Spenserom Trejsijem sa kojim je bila u „tajnoj“ vezi punih 26
godina, do njegove smrti, iako je znala da on nikada neće napustiti suprugu,
iako se na početku tome i nadala. Njihova ljubav je počela na prvu „antipatiju“
{ona je njemu bila fizički odbojna i neženstvena, njoj je zasmetala njegova
niskost}, x puta su se svađali i raskidali {nije neobično sa MA-VE kvadratom
gde je tanka linija između ljubavi i mržnje}, ali su ipak ostajali prijatelji
{tu je Uran pripomogao}. Spenser je bio jako labilna ličnost i takođe
alkoholičar, ali je Ketrin uvek bila uz njega i kada je prolazio kroz najveće
depresije i krize; opraštala mu je i prostitutke {varao je na sve strane},
zapostavljala svoj posao kada mu je bila potrebna... Pomirila se da će ceo
život ostati samo u senci – to naravno ide u prilog njenom kvadratu
Venere-Neptuna.
Kvadrat
Venere u Raku i Urana počinje intenzivno da se oseća od 21.maja – 29.maja
{25.maja je egzaktan: najjači, na 19* Raka-Ovna}; a uporedo je tu i kvadrat
Marsa-Neptuna {isto egzaktan 25.maja, na 9*Blizanaca-Riba} što daje dosta
materijala za Hepbern-Trejsi priču. Trejsi je i natalno imao kvadrat
Marsa/Merkura-Neptuna (Ribe-Blizanci). Tranzit će najviše pogoditi kardinalne
planete posebno Venere (u Ovnu, Raku, Vagi i Jarcu), ali pitanje je gde su one,
na kojim stepenima. Neke možda „muči“ više Pluton (trenutno na 15* Jarca),
druge Uran (19*Ovna). Još uvek je osetan kvadrat UR-PL, ali se Uran lagano
pomera – te, ako vam je Venera kraj druge/početak treće dekade, spremate se za
Urana.
Poznati
sa kvadratom Venere-Urana: Elvis Presley, Johnny Depp, Mick Jagger, Angelina
Jolie, Diana Princess of Wales, Naomi Campbell,
Juliette Lewis, Anais Nin, Jean Piaget, Valerie Harper, Kirk Douglas,
Raquel Welch, Kim Hunter, Tony Curtis, Milena Dravic,...
Ovo je zaista divan tekst... Imam konjukciju Venere u Strijelcu i Urana u Škorpiji.Tu je i Mars u Jarcu u sekstilu sa Uranom. Kao da mogu da razumijem njen život :) Pratim Vas redovno!
ОдговориИзбришиDrago mi je ako ste se prepoznali 🙂
ИзбришиHvala za povratne informacije i redovno praćenje ❤
Bravo za tekst! Sjajan! ( Kardinalana Venera na 21 Raka, Mars na 15 Vage u egzaktnom kvadratu sa Plutonom, Jupiter egzaktni kvadrat sa T Saturom, Sunce u kvadratu sa t Neptunom, and so on and so forrth/ Ko je kriv sto Sam u stanju "I'm about to kill someone" :)))
ОдговориИзбришиVeselo veselo 😀
ИзбришиHvala za fidbek!
Pojma nemam gdje mi je sta :D (osvrcem se na ostale komentare i nisam u mogucnosti da doslijedno ispratim nacin pisanija, ako je to obrazac moj naklon u svrhu izvinjenja jer ne sezem u ove vode duboko, tek zavrnutih nogavica plicakom), samo jednostavno uzivah citajuci! Kao kad se nakon napornog dana malkice isprotezes poput macke, nagradis sebe jednim redom (umjerenost je umjece uzivanja) dobre crne cokolade (moze s lesnik mussom), a potom ususkas u udobnost objekta koji vec odavno dozivljavas kao subjekt, cak i ime ima, i naprosto samo dises. Zadovoljstvo fizicko, emotivno i mentalno. Hvala <3
ОдговориИзбришиHvala na čitanju. Drago mi je da doprinosi uživanju ❤
Избриши