My Week with Marilyn (2011) |
“But magic must hurry on, and the lovers remain...”
― F. Scott Fitzgerald, The Beautiful and Damned
― F. Scott Fitzgerald, The Beautiful and Damned
Ni tajanstvenijeg i pasivnijeg Marsa, ni skandaloznijih i romantičnijih (timeless) holivudskih ljubavi. Onih o kojima novinari pišu decenijama i na koje svi pomalo „uzdišemo“, u zanesenjačkom porivu da propadnemo kroz sedmu-ružičastu dimenziju (ne)postojanja. Žuljaju skeletni bedemi, ali i volšebno nestaju pod neprimetnom bujicom tihog okeana. Tope se kao kockica šećera ispod jezika. Ritualna magija je sada glavni afrodizijak. Ljubav gonjena krdom sladostrasnih fantazija, izvajana je od najmekše gline, školjki i korala; u akvarelu razmrljanom maznom kišom i najboljim vintage vinom. „...and will I like being called a jazz baby? – O, You will love it!“ – klecaju kolena na pesnički umiljat šapat, čiji dodir golica golfske struje unutar (pra)duše. Oksitocin overdose. Grožđe je spremno za najnežniji balet. Izvešće ga bosa egzaltirana Venera, koja izranja iz morske pene 27.januara i kojoj se Mars u Ribama potajno nada. Hoće li doći u njegov vinograd?
Kamenčić u cipeli mu je već ranio osetljiva stopala – jer Saturn je nagazio kroz kvadrat, u nameri da osujeti ovaploćenje sna ili bar oteža korak do njega. Ulio sumnje i nagrizao samopouzdanje, sputavajući ionako blede pokušaje inicijative (Ma-Ne) i poturajući pod nos načinjene greške. Možda je „bitka“ zauvek izgubljena? Možda... ili je krajnje vreme da se konačno krene u borbu za najviši ideal (koji je doveden u pitanje) po cenu velikih odricanja – jer nije je ni bilo. Do tada, u neizvesnosti i zagrljaju Neptuna, nastaviće da se boemski opija po kafanama, onim „retro-modernim“ sa kaminima, prigušenim svetlima, daveći se u poeziji live bluza i Bodlerovom (Ma90°Ne) „mraku“, sa okrnjenom nadom u svoje spasenje. Možda se isceliteljka pojavi iznenada na vratima? Priziva je iz duševne utrobe, ali ona ga sada ne čuje. Od ugodne iluzije do grubog šamara jutarnjeg mamurluka... i treniranja zaborava. Saturn iscrpljuje idealistu svojim cinizmom, iako je i sam sklon promenljivom promišljanju. Zanosi se smenjuju sa svim agregatnim emocionalnim stanjima, što doprinosi zbunjenosti i otežava konkretne poteze. Uprkos vapajima za mističnom unijom (Ma-Ne), nema dovoljno hrabrosti (Saturn ne voli rizike niti razume „neopipljivo“) – te se meškolji u samoći. Ali to je tajna, pažljivo zakamuflirana hladnoćom, jezivim dubinama ćutanja i neprohodnom maglom („...and for a moment I thought I loved her. But I am slow-thinking and full of interior rules that act as brakes on my desires“) – jer pomažu Saturnovi kameni oklopi. Vuk samotnjak jeste ranjen. Krvari na snegu neke puste planine, iako to još uvek ne znamo. Laž je vrlo ubedljiva, dok ono što nalikuje istoj – zaista jeste istina. Složena teorija zavere. Ko sanja o vama, a ko glumi da sanja? Najbitnije: ko je Ona?
F.Scott Fitzgerald (Mars-Neptune conjunction) |
Mars je ljubomorno krije u sebi, a pod pritiskom Saturna ujedno i negira; jer nije se nadao da će da ode. Tužno se tetura nad provalijom filmski osmišljenih čežnji, najsuptilnijeg erosa i „zabranjene“ ili izgubljene ljubavi, koja mu je izmakla sopstvenom krivicom. To ga sada proganja, više nego što je očekivao. „Romeo is bleeding but nobody can tell..“ Emocionalna sigurnost je od izuzetne važnosti za Marsa u Ribama, a kada izostaje (kao sada), reka nastavlja svoj tok besciljno. Nastupaju difuzne struje i sve stvoreno/postignuto se može olako izgubiti, jer sve naprasno gubi svoj smisao. Želje su promenljive i ponekad ni sam ne zna čemu to teži, zašto nešto uopšte radi – neretko po cenu svoje štete. Podsvest ima izuzetnu moć nad njim, naročito u zagrljaju samog Neptuna. Oscilacije raspoloženja, naleti energije u mlazevima, pretežno nepredvidivi i isključivo inicirani emocijom, kakva god ona bila. Inspiracija je gorivo koje pokreće ovog kreativnog stvaraoca; ukoliko je nema on je izgubljen, prvenstveno u sebi, onda i u svetu kom oseća da ne pripada. Te nastavlja da pliva udaljavajući se što dalje od obale, ali ni sam ne znajući ka čemu tačno. („I would rather wake up in the middle of nowhere than in any city on earth“ ~ reče Steve McQueen, Mars u Ribama u opoziciji sa Neptunom). U slučaju Ma-Ne konjunkcije, nema ni plivanja – ovo je prepuštenost na milost i nemilost „sudbine“, trenutka... bez napora da se uspostavi kontrola nad nečim ili preduzme akcija, kao i sama odgovornost za postupke. Saturn kroz kvadrat to sada traži.
Da li će ga Sirena ipak izvući na površinu? Sprema li mu lekovite meleme ili će ih ovog puta dobiti drugi davljenik? Nekog će Venera u Ribama svakako spašavati (najpre) 1. i 19.februara, jer to je njeno misionarstvo... ali neće moći sve. Patnja dimenzija antičkih tragedija je svakako prisutna u našoj bajci. Deblo na putu je bačeno. Jadi mladog Vertera! No, kako Kami (MA0°NE) kaže: Treba biti Verter ili ništa... Ako Ona ne dođe, napisaće možda noviju verziju Getsbija, jer umetnost je sada najbolji zbor antidepresiva.
Pablo Neruda (Mars-Neptun conjunction) |
Ficdžerald je doživotno bio ogorčen svojom neostvarenom fantazijom-platonskom ljubavi, a kao što je često slučaj sa konjunkcijom MA-NE (njegova je bila u Blizancima), ponavljao je greške robujući svojim samoobmanama. To ga je povuklo ka velikoj destruktivnosti, ali ju je usmerio i na druge. Iako je bio odbačen od Džinerve jer nije pripadao istom društvenom staležu, duboko ogorčen na ženski rod; svoju suprugu, Zeldu, je sistematično uništavao. „Anksiozna mlada žena, više puta pokušala da izvrši samoubistvo“ – pisalo je u bolničkom kartonu. Ona se zbog njega najpre odrekla svoje porodice, zapravo zbog verskih razlika koje njeni nisu prihvatili. Čak je išla „pogurenija“ kako je bila viša; a zbog te stečene navike nije uspela da nastavi sa baletom, kom se vratila kao sopstvenom spasenju tokom raspada braka. U toku nastanka „Velikog Getsbija“, Zelda se zaljubila, ali Ficdžerald nije hteo ni da čuje za razvod; to je išlo do toga da ju je čak zaključavao u sobu. Poznato je da je zloupotrebio mnoge Zeldine tekstove potpisujući ih kao svoje; u nekom trenutku je počela da ih krije svuda po kući, što je njega posebno besnelo. Nije joj dao da piše, kako je bio ljubomoran. Alkohol i svađe su obojile njihov brak. Zelda je zapala u tešku depresiju, ustanovljena joj je šizofrenija i bezuspešno se lečila, dok ju je Ficdžerald okolo varao. Umrla je u požaru jedne psihijatrije, zaključana u sobi dok je čekala terapiju elektrošokovima. Njihov odnos je tipičan „žrtva-spasilac“ (neptunski) odnos, ali spasilac neretko na kraju postaje sam žrtva iako to nije u stanju odmah da osvesti ili ne zna kako da preseče mučenje – jer Neptun ima narkotično dejstvo na nas i često nas neobjašnjivo vuče ka nečemu. Zeldin MA-PL u konjunkciji sa Ficdžeraldovom MA-NE je bio vrlo destruktivan.
Steve McQueen - The King of Cool (Mars in Pisces 180° Neptune) |
Teški aspekti MA-NE poput konjunkcije, su vrlo nezgodni, naročito ukoliko ih partner prokanališe nekom svojom planetom. Često ćemo ih naći kod osoba koje su pretrpele neki oblik nasilja, najpre emocionalno-psihičkog (ali i fizičkog), kako i jesu u opisu „žrtava“. Nerealističnost, iskrivljena percepcija, labilnost, suicidnost, zavisnost od antidepresiva, alkohola, droge... žive kao potencijali u ovom aspektu. Ono što ga svakako ublažava jeste usmeravanje ka kreaciji: muzika, film, slikarstvo... ili duhovnosti, iako ovde postoji i pretnja od fanatičnosti po pitanju same religije. No, ponekad ni to nije dovoljno da se izbegnu baš svi kritični uticaji. Da spomenemo npr. Johnny Casha (Mars u Ribama u opoziciji sa Neptunom), koji je svakako jedna od muzičkih ikona, ili nesrećnu Monroe (Mars u Ribama, u 8.polju, u inkonjunkciji sa Neptunom na Asc) i njenu smrt i dalje obavijenu velom tajni – na stranu dobro iskorišćenih kreativnih potencijala i velike slave. Aspekti Marsa-Neptuna (naročito konjunkcije i opozicije) u ma kom znaku su daleko snažnije (u odrazu simbolike) od same pozicije Marsa u Ribama kao izolovanog. Naš kritični tranzit MA-NE je na snazi od 12.januara do 27.januara. Iako nam donosi relaksirajuću energiju, inspiraciju, „ničim izazvan“ optimizam, veru i zaljubljenost koja takođe može biti nedefinisana (u koga, u šta? u zanos, samu ljubav i fantazije), preveliku senzitivnost, umor i slabljenje snage, pa i imuniteta – podložnost infekcijama, virusima... tu je dosta mutnih i nerealističnih pogleda, radnji, laži, samo/obmana; ali može biti i nekog oblika nasilja naročito pod dejstvom alkohola ili lekova, jer prilično pomažu u ispoljavanju pasivne agresije u ovoj planetarnoj kombinaciji. Šta mu bi? Muške figure su magnetično šarmantne, kao prinčevi iz bajke, ali šta je ispod kostima? To ćemo shvatiti početkom ili krajem marta. Sa Marsom u Ribama se družimo do 20.februara i generalno njegovi uticaji su povoljniji sa slabljenjem konjunkcije sa Neptunom, dakle od 27.januara.
*
Mars u Ribama je vitez/ica slabih, nemoćnih, ugroženih, bolesnih, odbačenih i zaboravljenih, kojima najčešće pomaže iz senke. Takvi nam sada mogu i privlačiti pažnju ili ćemo imati potrebu da im se više posvetimo. Steve McQueen (o kom će biti reči, kao jednom tipičnom Marsu u Ribama, u opoziciji sa Neptunom - vrlo slično konjunkciji) je čitavši članak o jednom bolesnom i siromašnom dečaku na samrti, pronašao njegovu majku, želeći da mu učini kraj što lakšim. Pitao je da li bi ga pustila da ga vodi u Diznilend, provede neko vreme sa njim i ispuni mu “poslednje želje”. To naravno nije bio jedini podvig. Donirao je silan novac popravnim domovima za dečake (to je radio do svoje smrti), grupi mladih prostitutki (kako bi prestale da se time bave), devojci čija je majka-alkoholičarka bila na samrti, obezbedio obrazovanje i vikendima je posećivao, trudeći se da bude prisutan u njenom životu kao otac; boravio sa odbačenom decom, posebno po bolnicama, šetajući od kreveta do kreveta i razgovarajući sa svakim detetom satima. Slao igračke, hranu za Božiće i praznike; u mladosti spasao četiri dečaka koji su se davili, itd… O tome javnost ništa nije ni znala kako je sve to činio anonimno, bez želje da se medijski eksponira. I danas se o tome retko šta može pročitati (kako je uglavnom prikazan kao narkoman i zlostavljač žena), naročito ne o njegovom užasnom detinjstvu od čijih se ožiljaka nikada nije izlečio, i što je prouzrokovalo mnogo toga drugog. Možda je film “The Sand Pebbles” idealan prikaz jednog Marsa u Ribama (u aspektu sa NE), posebno sam kraj, tj. poslednja rečenica: “Šta se to desilo sa mnom, bio sam na korak do kuće? Šta se desilo?” Ali da ne prepričavam radnju, koga interesuje neka pogleda. McQueenove uloge su jako simbolične, uglavnom “anti-herojske”… ako hoćete da se udubljujete u psihološku tematiku Marsa u Ribama, moraćete da istražujete više od mačkanstvenog spisanija. Ili, ako vam The King of Cool nije drag, možda da propratite uloge Fassbendera (Mars u Ribama, u kvadratu sa NE na Asc), jer glumci i te kako žive svoje aspekte kroz uloge, ponekad se baš tu i oslobađaju loših uticaja preusmeravajući energiju kritičnih potencijala.
Ava Gardner (Ma u Ribama), heroina fatalnih ljubavi, je jednom prilikom izjavila da želi da doživi 150 godina sa cigaretom u jednoj, a viskijem u drugoj ruci. Sinatra, njena velika ljubav (astrološki “živeo” njenog Marsa; inače posedovao Mesec u Ribama, u konjunkciji sa njenim MA) je postajao sve labilniji, sa konstantnim promenama raspoloženja, od euforije do samoubilačkih misli, sa ljubomornim ispadima, začinjenim alkoholom zbog cvetanja njene karijere. Oni su se obožavali, mirili, tukli, obožavali i tako u krug. Iako se odnos okončao neslavno, kada je Ava umrla Sinatra nije mogao da progovori nijednu reč. Odao joj je počast pesmom “I am fool to want you” (Billie Holiday: MA/VE/ME/JU u Ribama). Avina kućna pomoćnica je tek nakon njene smrti shvatila koliko je Ava zapravo bila psihički uništena i čak suicidna. Liz Taylor (MA/SO u Ribama 180° NE) je takođe poznata po svom burnom ljubavnom životu i silnim aferama (ali i brakovima), među kojima su bili i John F.Kennedy i Ronald Reagan (pa i spomenuti Sinatra). No Richard Burton je svakako bio njena najveća ljubav. Svi znamo za tu furious love story. Burton je u svom dnevniku pisao da se njihov život sastojao od dugih pijanih noći, užasnih svađa, kako je Liz često odlazila u krevet mrtva pijana, govoreći nerazumnim jezikom kao malo dete i gubeći ravnotezu dok hoda. Ipak on piše i ovo : „Da je bilo ko drugi – pobegao bih glavom bez obzira, ali ova žena je moj život. Ne mogu zamisliti život bez nje, suđeni smo jedno drugom.“ Kada ju je prvi put video (na snimanju „Kleopatre“) rekao je: „Bila je vatra, kuga, glad, uništenje… Imala je predivne grudi, a telo joj je bilo čudesno. Bila je bez sumnje, predivna. Ukratko, bila je jednostavno: previše.“ U nekim pismima, on je čak pretio samoubistvom ako mu se ne vrati, jer nije video smisao svog postojanja bez nje. Poslednje pismo joj je poslao par dana pred svoju smrt, i u njemu da je bio najsrećniji u vremenu kada su bili zajedno i ponovo je pitao da li postoji još jedna šansa za njih. Ona je pismo dobila nakon njegove sahrane. Decenijama je čuvala sva Burtonova pisma u fioci pored kreveta. „Od onih prvih trenutaka u Rimu, bili smo ludo zaljubljeni. Imali smo dosta vremena, ali ne i dovoljno“ – izjavila je Liz zaista neptunčanstveno.
Franz Kafka (Mars conjunct Neptune) |
Često je Mars u Ribama i doslovce: odbačen. Steve McQueena je otac napustio kada je imao samo šest meseci, a majka nakon par godina, i to u više navrata, ubijajući mu svaku zaživelu nadu da će ipak biti na kraju sa njom. Očuh ga je ubijao od batina, bacao ga niz stepenice... – gde se svakako javlja osobina žrtve, kom je ovaj Mars neretko sklon. (Znamo da su i Billie Holiday i Tina Turner bile žrtve nasilja svojih partnera) Na kraju je pobegao od kuće, lutajući gladan i nezaštićen, upadajući u probleme sa zakonom i radeći kojekakve bedne poslove kako bi preživeo. Bio je prinuđen u nekim trenucima čak i da pretura po kontejnerima. Kao dečak bio je odbačen u školi od društva, koju je na kraju i napustio. Iako Mars u Ribama ume da bude melem za nečije rane i isceljitelj, konstantno motivisan da posreduje u ljudskoj kompleksnosti, zainteresovan za misteriju i psihologiju ličnosti, i spajanju nespojivog - drugima je najčešće potpuno dalek i neshvatljiv. Ribe su ono najnedostižnije, najneuhvatljivije. Sa gubitkom snova, izdajom ideala, ovaj Mars se pretvara u vuka samotnjaka, iako paradoksalno može voditi buran boemski zivot i pokazivati potpuno drugačije lice u javnosti, donžuansko. Kreativna energija mora naći svoj put kako bi se pasivna agresija i bes konstruktivno kanalisao kroz stvaralaštvo, kreativno samoizražavanje. On svakako i teži umetničkom pozivu (slikarstvu, muzici, filmu) - ali, ukoliko ga ne izabere konfliktna energija traži ma kakav ventil i budi se potisnuti gnev, poseže se za alkoholom ili drogom, pod čijim uticajem jedino i može da ga ispolji, samim tim može doći i do nasilja, naročito u izazovnim aspektima, kao što je konjunkcija ili opozicija MA-NE, čiju su sudbinu delile mnoge holivudske ikone i veliki umetnici.
Međutim, u ulozi agresora prolazi kroz najgori unutrašnji pakao. Osećanje krivice zbog sopstvenog besa je snažno povezano sa ovom pozicijom Marsa, koji pokušava da ne ozledi ni mrava. Ma kako opako izgledao (a zaista može) ili prikrivao svoju senzitivnost/pokajanje, često će samog sebe linčovati ~ iako to niko neće ni primetiti. On je introvert i do njegovih dubina se teško dopire. Spasilac postaje žrtva, koja sama vapi za spasenjem. Ukoliko se ne ukaže prijateljska ruka, ovaj Mars olako odlazi u svoj ponor. Kada su mu osećanja povređena, reakcije su dramatične, nepredvidive, zbunjujuće, nekontrolisane. McQueen je prvi put udario svoju zenu kada je saznao da ga je varala (a sa kojom je mislio da je u “bezuslovnoj” ljubavi) potom se vratio u stan potpuno očajan, pijan i uplakan. Nakon te izdaje koju nije uspeo da preboli, postao je potpuno drugačiji. Ova izdaja probudila je traume iz detinjstva (kojima su mnogi Marsevi u Ribama skloni, zbog svoje snažne empatije i osećajnosti) – kao dečak zatekao je svoju majku (prostitutku) dok je trpela batine za novac (od nekog muškarca), i potrčao da joj pomogne kada je čuo njene jecaje; ali ona mu nije dozvolila. Rekao je da nikada neće zaboraviti tu scenu. U slučaju ovakvih životnih prica, Mars u Ribama donosi veliku patnju i borbu sa nepoverenjem (posebno prema zenama, što je naglašeno u teškim aspektima MA-NE), snažnim gnevnom koji tinja duboko unutar raskomadanog srca. Ovo je neobična i kompleksna pozicija Marsa i nije lako ispratiti njegov tok. Naravno, konkretni aspekti ukazuju u kom smeru će se odraziti određene konfliktne energije.
Marsa u Ribama svakako nećete naći na suvom, a ako ne naučite da tečete u njemu i ne dopustite da on teče u vama nekontrolisano po svojoj inerciji - odustanite odmah jer ćete izgubiti bitku. Ulov neće završiti u mreži. Podsetiću vas opet na Kazanovu, koji je doduše, prvo hteo da postane sveštenik, ali su ga u Padovi uhvatili kako bludniči sa jednom opaticom, te ništa od izabranog poziva. Zabeleženo je i jedno njegovo verbalno nadmetanje sa izvesnim francuskim intelektualcem koji je pitao venecijansku vlastelu, zašto je konus u latinskom jeziku imenica muškog roda, a mentula imenica ženskog roda. Nakon silnih rasprava, Kazanova (tada imao samo 11 godina) je okončao diskusiju sa: „Zato što rob uzima ime svog gospodara...“ Mars u Ribama poseduje opojnu neodoljivost i šarm, bili vi pri zemlji ili ne, teško se odupreti njegovom zavodništvu. On je hodajuća hipnoza, droga na koju pristajete (ne)svesni sopstvenog uništenja, ali i činjenice da će riba kad tad isklizati iz vaših ruku. Seksualni čin za Marsa u Ribama pretežno ne znači ništa. Promiskuitet se može oglasiti najpre kada je emotivno nezadovoljan, kada se oseca napuštenim, nevoljenim… tada teži tim putem da crpi “ljubav”, da pothranjuje nedostatak emotivne blikosti (jedinstva) sa nekim ~ seks postaje kao emocionalna “štaka” koja mu pomaže da hoda. Nema veze sa egom ili dokazivanjem, već onim promajama u duši, koje Marsa u Ribama često progone. McQueen, koji je imao gomilu ženu, progonjen traumatičnim detinjstvom, izjavio je: „Kada ne dobiješ dovoljno ljubavi kao dete, ceo život se pitaš da li uopšte vrediš, da li si uopšte dovoljno dobar?“ Emocionalna nesigurnost ga je pratila do smrti. Iako je u javnosti plakatiran kao bad boy, mnogi njegovi prijatelji su ga opisivali kao izuzetno emotivnog i ranjivog čoveka, koji je ceo život gladovao za bezuslovnom ljubavlju, upravo onom “majčinskom”, koju nažalost nikada nije dobio.
Ovih dana smo pod egz. konjunkcijom Južnog čvora i Urana (dešava se jednom u 15 godina) te će doći do mnogo neočekivanih sudbinskih obrta i rastajanja – iz ma kojih razloga; jedan veliki ciklus se završava čega god se to konkretno ticalo; najviše će osetiti oni sa ličnim planetama na 12/13° Ovna/Vage. Mrdamo se iz dublje prošlosti konačno, u čemu nam pomaže i mlad mesec u Vodoliji (20.januar) – njegovi uticaji su do dve nedelje. Međutim, kako danas Merkur kreće retro, nešto od svega ovog će nam biti mnogo jasnije prvih dana marta (kada se Merkur nađe na stepenu sa kog je i krenuo rx) naročito zbog sabijskog simbola Merkura, koji nam govori o nekakvoj maski, tj razotkrivanju. Istina može biti lepša ili ružnija nego što je trenutno doživljavamo. I dalje je ne znamo. U nove odnose ne treba stupati do 7.februara (posebno ne do 27.januara).
Tranzit Marsa u Ribama će najviše osetiti lične planete u Blizancima, Devici, Strelcu i Ribama (prva dekada konjunkciju MA-NE i kvadrat sa Saturnom), a prijaće Bikovima, Rakovima, Škorpijama i Jarčevima. 20.februara Mars menja znak i ulazi u Ovna.
Poznati sa Marsom u Ribama: Anthony Hopkins, Steve McQueen, Ava Gardner, Michael Fassbender, Denzel Washington, Kim Cattral, Lana Turner, Vincent Price, Marilyn Monroe, Juliette Binoche, Liz Taylor, Michelle Pfeiffer, Cindy Crawford, Bob Dylan, Bono, Lara Fabian, Norah Jones, Melody Gardot, Dido, Chris Isaak, Phil Collins, Eric Clapton, Annie Lenox, Tina Turner, Ian Curtis, Elton John, Billie Holiday, Miles Davis, Johnny Cash, Getrude Stein, Simone de Beauvoir, Herman Hesse, Lorenzo de Medici, Erich Fromm, Aristotle Onasis, David Copperfield, Yuri Gagarin, Andrei Rublev, Vincent van Gogh, Michelangelo, Casanova...
Teški aspekti Ma-Ne: Johnny Cash, Serge Gainsbourg, Steve McQueen, Katharine Hepburn, Liz Taylor, Frida Kahlo, Charlotte Bronte, Marcello Mastroianni,... (opozicije); William Blake, Andrei Rublev, Tolstoy, Napoleon Bonaparte, Albert Camus, Vivian Leigh, John Malkovich, Billy Idol, Pablo Neruda, Franz Kafka, F. Scott Fitzgerald, Gustav Klimt,... (konjunkcije); John Coltrane, Fassbender, Hemingway, Charles Baudelaire, Bukowski, Igor Stravinsky, Tagore, Lord Byron, Bach (kvadrati).
Srećno!
* Sigur Rós - kao jedna od ilustracija Marsa u Ribama, ali i Venere u Ribama (sastaju se sredinom februara 2015, a to izgleda ovako nekako....)
0 Comments:
Постави коментар
Thanks for reading!
Don't forget: sharing is caring!